// جمعه, ۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۰

ولو: Steam Deck قدرت اجرای همه بازی های موجود روی استیم را دارد

شرکت Valve می‌گوید که تا الآن موفق به پیدا کردن حتی یک بازی ویدیویی در فروشگاه دیجیتالی استیم نشده است که قدرت Steam Deck برای اجرای آن کافی نباشد.

وقتی شرکت ولو به معرفی استیم دک پرداخت، خیلی‌ها گفتند که این دستگاه از همان روز عرضه بازی‌های بسیار زیادی دارد. زیرا می‌تواند تمام بازی‌های ویدیویی قرارگرفته روی فروشگاه دیجیتالی استیم را اجرا کند. ولی سپس عده‌ای پرسیدند که آیا Steam Deck اصلا توانایی اجرای بازی‌های سنگین منتشرشده برای کامپیوتر را دارد؟ Valve پاسخ می‌دهد که تا به امروز در تست‌های خود حتی یک بازی پیدا نکرده است که روی استیم دک اجرا نشود.

پیر-لوپ گریفایس از شرکت Valve می‌گوید: «ما مشغول نگاه انداختن به بازی‌های مختلف عرضه‌شده طی چند سال اخیر بوده‌ایم. آن‌ها نمی‌توانستند روی پروتوتایپ‌ها/نسخه‌های آزمایشی قبلی دستگاه و معماری‌های سخت‌افزاری پیشین طراحی‌شده توسط ولو به خوبی اجرا شوند. اما با نسخه‌ی واقعی استیم دک برای اولین‌بار به سطحی از عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رسیدیم که برای اجرای بدون مشکل بازی‌های جدیدترین نسل به آن نیاز داشتیم. ما می‌خواستیم تمام بازی‌های حاضر در استیم روی دستگاه اجرا شوند. هنوز هم حتی یک بازی حاضر روی استیم را پیدا نکرده‌ایم که استیم دک قدرت اجرای آن را نداشته باشد».

او توضیح می‌دهد که تمایل شرکت‌ها به ارائه‌ی فریم‌ریت‌ها و رزولوشن‌های خروجی بسیار بالا روی پلتفرم PC در اصل به ولو کمک کرد. چون به شکلی ساده‌تر می‌تواند آن بازی‌ها را برای اجرا روی این کامپیوتر همراه/کنسول دستی سبک‌تر کند. بالاخره نباید از یاد برد که وقتی استیم دک را در دست قرار گرفته‌اید، قرار است بازی را مثلا با رزولوشن 800P و فریم‌ریت ۳۰ روی نمایشگر آن ببینید.

رابط کاربری Steam Deck شرکت ولو

چند روز قبل گزارش‌ها خبر از این دادند که شاید برخی از مولتی‌پلیرهای آنلاین همچون بازی Apex Legends و بازی Destiny 2 در استیم دک به مشکل نرم‌افزاری بخورد. چون سیستم‌عامل Steam Deck شرکت ولو، بناشده روی لینوکس است. برخی از بازی‌های آنلاین پرطرفدار برای اجرا نیازمند نصب بودن نرم‌افزار ضد تقلب (Anti-Cheat) هستند که فعلا به‌نظر می‌رسد این دستگاه از آن پشتیبانی نمی‌کند.

بااین‌حال شرکت Valve گفت که مدام به فکر بهتر ساختن نرم‌افزار استیم دک است؛ تا حدی که پیش از عرضه‌ی عمومی این دستگاه، مشکل بحث رفع خواهد شد و بازی‌های نام‌برده نیز مشکلی در اجرا روی آن نخواهند داشت. عرضه‌ی استیم دک به‌صورت کلی از دسامبر سال جاری میلادی آغاز می‌شود و ارزان‌ترین مدل این دستگاه، ۳۹۹ دلار آمریکا قیمت دارد.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده