// جمعه, ۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۶

ریمیک Dead Space صفحات لودینگ یا خریدهای درون برنامه‌ای نخواهد داشت

براساس توضیحات تکمیلی توسعه‌دهندگان نسخه بازسازی شده بازی Dead Space، به‌لطف تکنولوژی جدید کنسول‌های نسل نهم این بازی چیزی به‌عنوان صفحات لودینگ نخواهد داشت.

فیلیپه دوشارم، تهیه کننده ارشد استودیوی Motive به همراه رومن کمپوس-اوریولا کارگردان خلاق پروژه ریمیک Dead Space، در مصاحبه جدیدی که با نشریه IGN ترتیب دادند درباره برنامه‌های این شرکت در نسخه بازسازی شده‌ی این بازی ترسناک و علمی تخیلی صحبت کردند. نسخه نوسازی شده‌ی این بازی، با استفاده از قابلیت‌های موتور بازی‌سازی Frostbite به ارتقاء اتمسفر محیط آن ازطریق به بهبود جلوه‌های صوتی و تصویری این بازی پرداخته و توسعه‌دهندگان بازی نیز به‌عنوان بخشی از این فرایند، به حذف تمامی موانعی که جلوی تجربه‌ی غوطه وری در دنیای بی‌نظیر آن را می‌گیرد، پرداخته‌اند. یکی از این موارد، صفحات لودینگ یا بارگذاری طولانی Dead Space است.

کمپوس اوریولا در بخشی از اظهارات خود در اینباره می‌گوید:

«استفاده از حافظه SSD سریع‌تر در کنسول‌های بازی به‌معنی عدم نیاز به وقفه‌های لودینگ بازی در پروژه‌های نسل نهمی خواهد بود. دیگر نیاز نیست که تجربه کاربری بازیکن متوقف شده و به حس غوطه وری در دنیای بازی آسیب وارد شود. شما می‌توانید این بازی‌ها را از صفحه‌ی استارت تا نمایش اسامی آخر بازی به‌صورت پیوسته تجربه کنید.»

شخصیت آیزاک کلارک از بازی‌های Dead Space

نسخه اورجینال بازی Dead Space مثل همه‌ی بازی‌های هم دوره‌ی خود صفحات لودینگ بسیار زیادی داشت که عموماً پشت درها یا سایر بخش‌هایی که در آن از جایی به‌جای دیگر منتقل می‌شدیم، ظاهر می‌شد. علاوه‌بر این، یک سری وقفه‌های کامل در صفحات لودینگ بین مراحل مختلف بازی یا زمانی‌که مجدداً زنده شده و بازی را از سر می‌گیریم نیز وجود دارند. البته ممکن است برخی از بازیکنان حس آرامش و استراحت میان مراحل نفس گیر بازی را ترجیح دهند، اما با وجود این، تجربه‌ی پیوسته و بدون وقفه‌ی Dead Space نیز چیزی نیست که بتوان به‌سادگی از کنار آن عبور کرد.

دوشارم در ادامه‌ی اظهارات کارگردان خلاق این بازی می‌گوید:

«علاوه‌بر این، ما از برخی اشتباهات خود در گذشته از جمله خریدهای درون برنامه‌ای به خوبی درس گرفتیم. چیزی که قرار نیست در نسخه جدید این بازی داشته باشیم.» تهیه کننده استودیوی موتیو به‌صورت غیرمستقیم به آیتم‌های پریمیوم بازی Dead Space 3 اشاره کرده است. شاید صفحات لودینگ چیزی نبود که طرفداران این مجموعه‌ی محبوب را در گذشته اذیت کرده باشد، اما خریدهای درون برنامه‌ای قطعاً انتقاداتی را به قسمت‌های بعدی Dead Space وارد کرده بود و حالا تصمیم سازندگان برای بازگشت از این رویکرد می‌تواند برای طرفداران خبر خوبی باشد.

نمایی از تریلر بازی ترسناک Dead Space remake

کمپوس اوریولا در ادامه‌ی توضیحات خود از تفاوت‌های نسخه ریمیک Dead Space از بازی‌های اورجینال این مجموعه، به گسترش عمق داستانی این بازی ازطریق لایه‌ها و رفرنس‌هایی که به دیگر قسمت‌های دنیای Dead Space ارتباط داشته اشاره می‌کند و حتی این تغییرات را فقط محدود به روایت داستانی بازی نمی‌داند؛ بلکه ظاهراً قرار است یک سری محتوای جدید تکامل یافته نیز به منظور ارتقاء سطح کیفی تجربه بازی‌های Dead Space در این بازی ارائه شود.

بازی اورجینال Dead Space همچنان به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ترسناک تاریخ صنعت ویدیو گیم شناخته می‌شود. لذا تجربه نسخه بهبود یافته‌ی این بازی در تکنولوژی روز پلتفرم‌های گیمینگ قطعاً می‌تواند برای طرفداران پروپاقرص این بازی جذابیت بسیار بالایی داشته باشد. اگر شما هم از بازیکنان قدیمی بازی‌های Dead Space بودید، نظرات و تجربیات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

ریمیک بازی دد اسپیس در تاریخی نامشخص راهی ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 5 و پی سی خواهد شد.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده