بازی جید ریموند برای پلی استیشن 5 یک پروژه آنلاین سرویس محور است
براساس گزارش جدید نشریه ایتالیایی Multiplayer.IT، بازی انحصاری جدید پلی استیشن 5، یک بازی آنلاین سرویس محور است. جید ریموند که سابقهی کار بهعنوان مدیر اجرایی در شرکتهای الکترونیک آرتز و یوبیسافت را در کارنامهی خود دارد، اوایل سال ۲۰۲۱ از جایگاه خود بهعنوان معاون رئیس شرکت گوگل استعفا داده و استودیوی جدیدی به نام Haven را تأسیس کرد. این تصمیم بعد از اقدام گوگل در جهت تعطیلی استودیوهای داخلی سرویس گوگل استیدیا گرفته شد. ریموند بیشتر بهعنوان تهیهکننده سری بازی Assassin’s Creed شناخته میشود.
استودیوی جدید Haven در مونترال کانادا قرار داشته و اولین بازی آنها یک آیپی جدید سونی خواهد بود که توسط سونی تأمین مالی و عرضه خواهد شد. براساس اطلاعات درج شده در صفحهی Linkedin این شرکت، استودیوی Haven تاکنون افراد زیادی از بازیسازان کهنه کار منطقه مونترال از جمله سباستین پول، تهیهکننده سابق مجموعهی Assassin’s Creed و کوری می، نویسنده ارشد این سری را جذب کرده است. علاوهبراین، متیو لیدوک، کارگردان هنری قسمت اول و دوم مجموعهی Watch Dogs و دنیل دراپیو، کارگردان گیمپلی بازی Shadow of the Tomb Raider در این استودیو حضور دارند.
با اینکه هنوز اطلاعاتی از پروژه استودیوی Haven برای PS5 منتشر نشده، ریموند تاکنون چند بار به بازی مورد نظر خود بهعنوان یک تجربه مستمر و آنلاین اشاره کرده است. وی در مصاحبه اخیر خود گفته که اعتقاد دارد «این طرفداران هستند که بازیهای موفق آینده را هدایت میکنند، نه توسعهدهندگان حرفهای بازیها.»
ریموند در مطلب اخیرMultiplayer مینویسد:
«بازیهای موفق آینده باید بهگونهای طراحی شوند که کیفیت و اثرگذاری آنها تضمین شود، بهخصوص در شرایطی که رفته رفته مالکیت آنها را به طرفداران واگذار میکنیم. در آینده این طرفداران هستند که قدرت هدایت داستان بازی را در دست میگیرند، به دنیای آن شکل میدهند و از داخل موجب فراگیر شدن آن میشوند.»
«محوریت بسیاری از بازیهای بزرگ صنعت ویدیو گیم که از عرضهی پریمیوم به مدل سرویس محور تغییر حالت دادند (مثل GTA به GTA Online یا Rainbow Six به Siege)، یک گام مهم در جهت تعامل دوطرفه با مخاطبان بوده اما چشم انداز کاملاً تحقق یافتهای که برای این نسل از گیمرهای اجتماعی، باهوش و خلاق در نظر گرفته شده، یک الگوی شبکهی کامل است.»
«امروزه برای اینکه توجه مردم را به خود جلب کنید، به قدرت شبکه احتیاج دارید. محتوای گیمینگ باید در وهلهی اول برای مخاطب اهمیت داشته باشد. اما چطور میخواهید محتوای تولیدی خود را برای کاربر مهم جلوه دهید؟ پاسخ تولید محتوا درباره خود آنها است؛ شما با اینکار به آنها اجازه میدهید خودشان به خالق محتوای بازی تبدیل شوند.»
«استودیوهای بازیسازی امروزه دیگر تیمهای بسته و محدودی نیستند که برای میلیونها «مصرفکننده» ناشناس ارائهی محتوا میکنند. در این دنیای جدید، راه کسب محبوبیت، وارونه کردن این دیدگاه است تا حالا طرفداران به سازندگانی تبدیل شوند که بهطور مشترک به تولید محتوا، شکل دادن به روایت داستان و هدایت تیم توسعهدهندگان میپردازند.»
بسیاری عقیده دارند اوج دوران فعالیت حرفهای ریموند، به حد فاصل سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ برمیگردد؛ سالهایی که او در تیم توسعهدهندگان یوبیسافت مونترال به ساخت مجموعهی Assassin’s Creed کمک زیادی کرد. او بعد از آن به یوبیسافت تورنتو، سازنده بازی Splinter Cell: Blacklist ملحق شد. تا اینکه بعدها به الکترونیک آرتز پیوسته و استودیوی موتیو را راه اندازی کند. استودیویی که چند سال بعد، بازی Star Wars: Squadrons را روانه بازار کرد. بااینحال، ریموند در سال ۲۰۱۸ از شرکت EA جدا شد.
در پایان میتوانید نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.