نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۰

پیوستن کارگردان فیلم District 9 به تیم تولید یک بازی شوتر آنلاین بزرگ

نیل بلومکمپ با سابقه‌ی ساخت فیلم‌هایی محبوب مثل District 9 و Elysium حالا با پیوستن به تیم گانزیلا، مشغول تولید یک بازی بزرگ شوتر و آنلاین است.

نیل بلومکمپ، فیلم‌ساز آفریقایی/کانادایی، از جمله کارگردانان تقریبا شناخته‌شده‌ی سبک «علمی/تخیلی‌» است که با آثار برجسته‌ای مثل فیلم District 9 و Elysium نام خود و تیمش را در این سبک، مطرح و تثبیت کرد. علاقه‌ی بلومکمپ به آثار علمی تخیلی اما به‌نظر می‌رسد که او را به دنیای ویدیوگیم هدایت کرده است!

در جریان آخرین اخبار بازی مشخص شده که بلومکمپ با پیوستن به تیم بازی‌سازی «گانزیلا گیمز» حالا مشغول کار روی یک پروژه‌ی شوترِ آنلاین است. گانزیلا گیمز یک تیم بازی‌سازی آلمانی است که هسته‌ی اصلی آن را اعضای سابق استودیوهایی مثل کرایتک، یوبیسافت و الکترونیک آرتز تشکیل می‌دهند. این تیم اکنون مشغول تولید یک شوترِ آنلاین‌محور است. بلومکمپ به‌عنوان مسئول تعیین نگرش و چشم‌اندازهای آینده‌ی این استودیو، در تیم گانزیلا گیمز فعالیت خواهد کرد و احتمالا با توجه به سابقه‌اش در تولید فیلم‌ها و روایات علمی‌تخیلی، نگرش این تیم به روایتِ داستان را شکل خواهد داد. بلومکمپ طی صحبت‌های خود پیرامون گانزیلا گیمز چنین گفت:

«گانزیلا با نگرش خاص خود به بازیسازی و روایت داستان، یک تیم منحصر به‌فرد و پرشده از افراد بااستعداد است. این تیم حالا روی یک بازی بزرگ [AAA]، اکشنِ آنلاین کار می‌کند؛ اثری که مرزهای گیم‌پلی، آزادی عملِ بازیکن، گزینه‌های شخصی‌سازی و شیوه‌ی روایت داستان در آثار ژانر اکشن/شوتر را گسترش خواهد داد. امیدوارم که تجربیاتم در زمینه‌ی فیلم‌سازی و روایت داستان، در کنار تکنولوژی‌های بازیسازی نسل جدید، به‌شکل‌گیری یک تجربه‌ی گیرا و قوی منجر شود؛ تجربه‌ای که تا حالا چیزی مثلش را ندیده‌ایم!»

نیل بلومکمپ

وِلد کورولِو، هم‌پیمان‌گذار و رئیس استودیو گانزیلا گیمز نیز پیرامون پیوستن بلومکمپ به‌تیم آن‌ها چنین گفته است:

«نیل به‌عنوان مسئول تعیین نگرش‌ و چشم‌اندازهای تیم، یک نقش مهم را در گروهمان عهده‌دار شده است. او با بهره‌گیری از مولفه‌های فیلم سازی و قصه‌گویی تعاملی، تجربه‌ی آثارمان را وارد مراحلی جدید خواهد کرد. همه‌ی ما در گانزیلا گیمز، یک نگرش، مسیر و  دید خلاقانه را دنبال می‌کنیم و همین باعث می‌شود که نیل، یک گزینه‌ی کامل و عالی برای تیم ما باشد. از اینکه نیل به ما پیوسته بی‌نهایت خوشحال و مفتخر هستیم. درحالی که فعلا به‌ساخت جهان مخصوص بازی خود مشغولیم، از کارهای نیل به‌عنوان اصلی‌ترین منابع الهام خود بهره می‌گیریم.»

هنوز بازی جدید بلومکمپ و تیم گانزیلا گیمز مشخص نشده و برای رونمایی از آن فعلا باید منتظر باشیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده