نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۳

اولین اطلاعات از بازی NBA 2k22 ؛ تغییرات در بخش کریر

استودیو ویژوال کانسپتس اولین جزئیات از بازی NBA 2K22 را به‌دست رسانده است.

استودیو ویژوال کانسپتس به‌تازگی رویدادی با محوریت پیش‌نمایش بازی NBA 2K22 برگزار کرده است و در جریان آن اطلاعاتی از نسخه جدید این شبیه‌ساز ورزش بسکتبال به‌دست داده است. از موارد ذکر شده در این رویداد می‌توان از حل مشکل خالی بودن بیش از حد بخش شهر یاد کرد. بخش شهر در NBA 2K22 با حضور NPC‌ها و وجود ساختمان‌های قابل ورود طراحی شده است تا مشکل خالی بودن بیش از حدش مرتفع شود. طبق گزارش‌ها کماکان تاثیر خرید‌های درون‌برنامه‌ای روی ویژگی‌های جدید بازی برجسته به‌نظر می‌رسد. همچنین بنابر اطلاعات به‌دست آمده از رویداد مذکور، نمی‌توان گفت آیا در زمینه خریدهای درون‌برنامه‌ای در بازی اعمال شده است یا خیر.

اکثر تغییرات NBA 2K22 به‌نظر به بخش شهر و کریر بازی مربوط می‌شوند. به‌منظور برساختن تجربه‌ای هرچه شبیه‌تر به سیستم مراحل بازی‌های نقش‌آفرینی، در بخش کریر بازی با صحنه‌های سینماتیک کمتری نسبت به نسخه‌های پیشین مواجه خواهیم شد. سازندگان در عوض توجه خود را به سرزنده کردن و پرجمعیت کردن بخش شهر منعطف کرده‌اند. به‌این ترتیب در NBA 2K22 می‌توان تعامل بیشتری با ساختمان‌های بازی انجام داد و NPC‌ها به‌منظور در دسترس قرار دادن مراحل مختلف در بازی حاضر خواهند بود.

از دیگر تغییرات مربوط‌به بخش کریر می‌توان به حذف شدن روکیویل (بخش مربوط‌به بازیکنان روکی) از قسمت کریر اشاره کرد. بازیکن همچنین در بخش کریر می‌تواند آزادنه به سراغ تجارت‌های خارج از NBA برود، کاربر برای نمونه می‌تواند خط تولیدی لباس خود را تأسیس کند یا به موسیقی هیپ-هاپ وارد شود. این قابلیت‌ها در راستای نزدیک‌تر کردن گیم‌پلی به یک تجربه نقش آفرینی در بازی گنجانده شده‌اند اما درنهایت باید دید در محصول نهایی چه کیفیت و کارکردی خواهند داشت.

چهره عرق کرده دریک نویتسکی بازیکن تیم بسکتبال دالاس موریکس در NBA 2K22

در رویداد پیش‌نمایش بازی NBA 2K22 صحبت زیادی از گیم‌پلی مسابقات به‌دست نرسید و اکثر صحبت‌های مربوط‌به این بخش با محوریت «کنترل کردن»ِ بیشتر انجام شدند. سازندگان گویی قصد دارند با سیستم‌های بلاک و توب‌ربایی بهبودیافته بُعد تدافعی مسابقات را سرگرم‌کننده‌تر کنند. همچنین گویا بخش تهاجمی مسابقات به نفع کسانی طراحی شده که در بازی کردن از توانایی‌های خود بهره می‌برند، نه کسانی که از حقه‌ها و ترفند‌های معروف بازی استفاده می‌کنند. البته فعلا اطلاعات دقیق‌تر و تعیین‌کننده‌تری از این موارد به‌دست نرسیده است.

باتوجه‌به تاثیر تعیین‌کننده‌ی مصدومیت‌ها در پلی آفِ مسابقات امسال NBA، در بازی NBA 2K22 توجه خاصی به این موضوع شده است که چطور تمرکز مفرط روی یک بازیکن می‌تواند وی را در معرض خستگی و مصدومیت قرار دهد. سیستم جدید بازی با محوریت خستگی بازیکنان به‌نوعی طراحی شده که روی مواردی مانند کراس‌اورهای سنگین و انرژی بازیکنان که در اواسط یک مسابقه تخلیه می‌شود حساس‌ است. در نسخه جدید، اختصاص دادن زمان کافی برای استراحتِ بازیکنان، مسئله‌ای اساسی برای حضور در مسابقاتی نظیر پلی‌آف محسوب می‌شود. 

یکی از تغییرات قابل‌توجه NBA 2K22، اعمال بخش سیزن به تمام قسمت‌های بازی است. قابلیت سیزن برای اولین‌بار در بخش مای‌تیم بازی NBA 2K21 رونمایی شد؛ به این صورت که هر شش هفته یک‌بار، یک سیزن منتشر می‌شد و تغییراتی در بخش مای‌تیم اعمال می‌کرد. با انتشار NBA 2K22 این قابلیت روی تمام بخش‌های نسخه جدید NBA 2K اعمال می‌شود. استودیو ویژوال کانسپتس وعده داده هر شش هفته یک‌بار، با انتشار هر سیزن تغییراتی قابل‌توجه و برجسته در بازی اعمال شود؛ برای نمونه یکی از سیزن‌ها با محوریت کریسمس منتشر می‌شود و بخشی تاکنون معرفی نشده را به قسمت مای‌تیم اضافه می‌کند. استودیو سازنده NBA 2K22 وعده داده پس از عرضه سیزن‌های دوم و سوم، این بازی دچار تغییرات زیادی نسبت به دوران پس از عرضه سیزن اول خواهد شد.

لوکا دانچیچ بازیکن تیم بسکتبال دالاس موریکس در NBA 2K22

استودیو ویژوال کانسپتس گویا روی توسعه بازی هم برای کنسول‌های نسل قبل و هم برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس جدید تمرکز خاصی دارد. سازندگان با شوق و هیجان درباره تفاوت‌های متمایزکننده بخش کریر نسخه‌های نسل قبل و نسل جدید صحبت کرده‌اند. برای نمونه کاربر در بخش محله که مختص کنسول‌های نسل قبل است، نه‌تنها با محدویت‌های دست و پا گیر مواجه نخواهد شد بلکه می‌تواند در مکان‌هایی مانند مصر به بازی و گشت‌گذار بپردازد. همچنین گویا سازندگان بازی قصد دارند روی گیم‌پلی بازی تمرکز خاصی داشته باشند تا نسخه نسل قبل با کم و کاست نسبت به نسخه نسل جدید عرضه نشود. بازیکنان همچنین می‌توانند پیشرفت‌های خود در نسخه نسل قبل بازی NBA 2K22 را به نسخه نسل جدید آن انتقال دهند. اطلاعات بیشتری از بازی در ماه آینده میلادی به‌دست خواهد رسید. بازی NBA 2K22 در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) عرضه خواهد شد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده