نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۵

مایکل پچر: سونی با رها کردن E3 خطای استراتژیک بزرگی را مرتکب می‌شود

مایکل پچر، تحلیلگر صنعت بازی عقیده دارد سونی با کنار گذاشتن رویداد E3، بزرگ‌ترین بازنده‌ی این رقابت لقب گرفته و باید هرچه زودتر بیدار شود و به این خطای استراتژیک خود پی ببرد.

در سال‌های نه چندان دور، نام سونی و پلی استیشن اساساً با رویدادهای سالانه‌ی E3 هم ردیف بوده و هر ساله شاهد حضور پررنگ این شرکت در بزرگ‌ترین کنفرانس گیمینگ سال بودیم. برنامه‌های سونی در رویدادهای E3 از چنان اهمیت بالایی برخوردار بود که خبر کناره گیری این شرکت از E3 2019 برای بسیاری از مخاطبان تعجب برانگیز بود. بعد از این اتفاق، E3 2020 نیز به‌دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد اما سونی قبل از آن اعلام کرده بود که در رویداد امسال نیز شرکت نخواهد کرد. نهایتاً E3 2021 نیز سومین رویداد متوالی بود که سونی و پلی استیشن در آن غایب بودند.

درباره اینکه چرا سونی تصمیم به خارج کردن E3 از استراتژی خود گرفته، پاسخ‌های مختلفی مطرح شده اما یکی از افرادی که به‌شدت با این تصمیم مخالف است، مایکل پچر محقق و تحلیلگر صنعت بازی است. پچر در جدیدترین اپیزود برنامه‌ی Pachter Factor از کانال یوتیوب SIFTD Games درباره این موضوع صحبت کرده و می‌گوید: «سونی با ترک E3 خطای استراتژیک بزرگی را مرتکب شده» و سودی که با اینکار به‌دست آورده، ارزش چیزی که از دست دادند را نداشته است.

پچر در ادامه‌ی صحبت‌های خود می‌گوید: «من فکر می‌کنم سونی مسیر اشتباهی را در پیش گرفته است. تصمیم به رها کردن E3 اقدام کاملاً غلطی بوده و من امیدوارم آن‌ها خیلی زود به این اشتباه پی برده و سال آینده به E3 برگردند.»

مایکل پچر تحلیل گر صنعت بازی

«ظاهراً شخصی آن‌ها را متقاعد کرده که با عدم شرکت در کنفرانس E3 می‌توانند سالانه ۲۰ میلیون دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. از طرفی فکر می‌کنم عدم حضور آن‌ها در E3 امسال هم یک تصمیم محتاطانه بود. به عقیده‌ی من این حرکت اساساً اشتباه بوده و استراتژی احمقانه‌ای پشت آن است. شما هرگز نمی‌توانید با ۲۰ میلیون دلار این حجم از تمرکز مطبوعات و فرصت بازاریابی را به‌دست بیاورید. رویدادی که توانایی این را دارد تا توجه طرفداران را در این مقیاس بزرگ به یک نقطه متمرکز کند، حقیقتاً قدرت فوق‌العاده‌ای داشته و من فکر می‌کنم کسی که به مدیران آن‌ها توصیه کرده که کنار گذاشتن E3 یک تصمیم منطقی و هوشمندانه است، سخت در اشتباه است.»

پچر صحبت‌های خود را به این شکل جمع بندی می‌کند:

«به عقیده من سونی با اینکار به بزرگ‌ترین بازنده‌ی عرصه E3 تبدیل شده و باید هرچه زودتر از این خواب بیدار شده و متوجه فرصت بزرگی که برای نمایش برنامه‌های خود از دست داده بشود. آن‌ها بدون شک بازی‌ها و سخت‌افزار بسیار خوب و قدرتمندی دارند و باید از این فرصت‌ برای جلب توجه مخاطبان خود از سراسر جهان استفاده کند. امیدوارم آن‌ها سال ۲۰۲۲ دوباره به E3 برگردند و فعلاً فقط می‌توانیم به این امیدوار باشیم.»

این اولین باری نیست که پچر صحبت‌های انتقاد آمیزی را نسبت به تصمیم سونی در قبال E3 مطرح کرده است. وی در سال ۲۰۱۹ و زمانی‌که این شرکت برای اولین‌بار از E3 کناره گیری کرد گفته بود «اگر آن‌ها از حضور در این نمایش انصراف بدهند، تصمیم احمقانه‌ای گرفتند.»

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را درباره چرایی و درست یا غلط بودن تصمیم سونی برای عدم حضور در رویدادهای E3 با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده