نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۲۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۰

عرضه محتوای جدید برای بازی Path Of Exile؛ بازگشت حالت بتل رویال

محتوایی جدید و قابل‌توجه برای بازی Path Of Exile در دسترس قرار خواهد گرفت و حالت بتل رویال نیز به بازی بازخواهد گشت.

استودیو Grinding Gear (گرایندیگ گیر) به‌تازگی اخباری درباره محتویات پیش‌روی بازی Path Of Exile به‌دست داده‌ است. مهم‌ترینِ این محتویات، یک بسته الحاقی جدید و بازگشت حالت بتل رویال به بازی محسوب می‌شوند. بنابر ادعای سازندگان، بسته الحاقی بازی قرار است تغییراتی اساسی و بنیادین در آن اعمال کند. کریس ویلسون، مدیر استودیو گرایندینگ گیر درباره محتویات پیش‌روی بازی توضیحاتی به‌دست داده است. 

طبق اعلام کریس ویلسون، محتوا یا بسته الحاقی جدید بازی در قالب لیگ Expedition در دسترس قرار خواهد گرفت. این رویداد برای کاربران پی‌سی از ۲۳ ژوئیه (۱ مرداد) و برای کاربران کنسول از ۲۸ ژوئیه (۶ مرداد) عرضه می‌شود. محور اصلی Expedition فرقه‌ای به نام Kalguurans است و بازیکن نیز در آن وظیفه کاوش در منطقه‌ای جدید موسوم به Wraeclast را برعهده خواهد داشت؛ منطقه‌ای دارای گنجینه‌های کهن و تاریخی گمگشته. طبق داستان، اعضای کهن Kalguurans رهبری این منطقه را برعهده داشته‌اند اما به‌دلیل وجود نیروهای ماوراءالطبیعه در این منطقه، کنترل آن را از دست داده‌اند. 

همان‌طور که گفته شد محور اصلی محتوای Expedition کاوش در منطقه‌ای جدید است، این موضوع کمی تکراری به نظر می‌رسد اما آنچه محتوای جدید را متمایز خواهد کرد، وجود مناطق مناسب حفاری در نقشه است. بازیکن می‌توانند با تعبیه مواد منفجره در این مناطق به گنجینه‌های مختلف دست پیدا کند یا با موجی از دشمنان مواجه شود. بازیکن همچنین می‌تواند به منظور دستیابی به غنایم بیشتر چندین انفجار را به‌صورت یکجا پی‌ریزی کند، البته این کار احتمال مواجهه با دشمنان را نیز بیشتر می‌کند. در محتوای جدید بازی Path Of Exile همچنین سلاح‌ها و زره‌هایی جدید به این بازی اضافه می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های‌ Expedition می‌توان به حضور NPC‌هایی از فرقه Kalguurans اشاره کرد، کاربر می‌تواند به منظور ارتقاء توانایی‌های خود با این NPCها داد و ستد کند.

مبارز در بازی Path of Exile

تغییر دوم و بزرگ بازی، بازگشت حالت بتل رویال به آن است، این حالت در رویداد دروغ آوریل بازی به Path Of Exile اضافه شده بود و به‌سرعت به یکی از حالت‌های محبوب طرفداران تبدیل شد. حالت بتل رویال بازی با شکلی توسعه یافته و نقشه‌‌ای بازطراحی‌شده و گیم‌پلی‌ای بهبودیافته در دسترس قرار گرفت. حالت بتل رویال بازی از دیروز به صورت رایگان در دسترس قرار دارد. این حالت رایگان البته با محدودیت زمانی در دسترس کاربران قرار گرفته است، به این ترتیب که تا ۴۸ ساعت پس از عرضه قابل بازی خواهد بود و پس از آن، در جریان لیگ Expedition فقط آخر هفته‌ها در دسترس قرار می‌گیرد. 

محتویات جدید بازی تغییراتی بنیادین در گیم‌پلی آن ایجاد خواهند کرد، تغییراتی از قبیل اضافه شدن تعداد قابل‌توجه‌ای حرکات جدید برای مبارزه. همچنین حالت سختی بازی قرار است طی یکسال آینده دستخوش تغییر شود. به این ترتیب که کمپین بازی دچار تغییراتی با هدف تغییر در مبارزات و تعدیل بیلدهای کنونی بازی خواهد شد. ویلسون می‌گوید بازی به نسخه بتا ۲۰۱۳ آن که برای درجه سختی‌اش مورد توجه قرار گرفته بود نزدیک‌تر خواهد شد. با عرضه محتوای جدید سیستم استفاده از فلاسک‌های بازی نیز دچار تغییراتی اساسی خواهد شد. اصلی‌ترین تغییر سیستم فلاسک‌ها این خواهد بود که اگر آن‌ها را به‌شکل پی‌در‌پی و مکرر استفاده کنید، تاثیر مفیدشان کمتر می‌شود. همچنین برخی از فلاسک‌ها در شرایطی خاص و منحصر به‌فرد قابل استفاده خواهند بود. در آینده  نیز اخباری از بازی Path of Exile 2 به‌دست خواهد رسید. بازی Path of Exile یک بازی نقش آفرینی آنلاین و رایگان است که برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی‌سی عرضه شده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده