نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۶

قابلیت DLSS برای Red Dead Redemption 2؛ ارتقاء ۴۵ درصدی عملکرد در رزولوشن 4K

Red Dead Redemption 2 و Red Dead Online با پشتیبانی از تکنولوژی DLSS انویدیا تا ۴۵ درصد عملکرد بهتر را در وضوح 4K ارائه می‌کنند.

فناوری DLSS یا Deep Learning Super Sampling انویدیا یک تکنولوژی بهبود کیفیت تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی است که ازطریق هسته‌های تنسور به افزایش کیفیت تصویر در بازی‌های ویدئویی می‌پردازد. تاکنون بازی‌های متعددی از این فناوری بهره‌مند شدند که Red Dead Redemption 2 جدیدترین مورد از میان آن‌ها است. این بازی که اولین‌بار در اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شده بود، بالاخره به فناوری بهبود عملکرد NVIDIA DLSS مجهز شده تا گشت‌و‌گذار در دنیای بی‌نظیر غرب وحشی را جذاب‌تر از گذشته کند.

اگر سابقه‌ی تجربه بازی Red Dead Redemption 2 روی پلتفرم پی سی را داشته باشید، حتماً می‌دانید که این بازی یکی از واقع‌گرایانه‌ترین گرافیک‌های حال حاضر دنیای ویدیو گیم را ارائه می‌کند و این برتری، توان پردازشی بالایی را از سیستم طلب می‌کند. از طرفی، عملکرد این بازی حتی روی سیستم‌های قدرتمند گیمینگ نیز همواره با چالش‌هایی مواجه بوده است. حالا تکنولوژی DLSS به کمک این بازی آمده تا عملکرد 4K/60FPS آن را حداقل روی پنج کارت گرافیک سری RTX 30 از جمله 3090، 3080Ti، 3080، 3070Ti و 3070 تضمین کند.

عملکرد بازی رد دد ردمشن 2 با DLSS

انویدیا با انتشار نتایج بنچمارک داخلی خود که براساس یک سیستم مجهز به پردازنده AMD Ryzen 9 5900X و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم حاصل شده، خاطر نشان کرده که گرافیک‌های سری GeForce RTX حداکثر ۴۵ درصد عملکرد بهتر را در تنظیمات گرافیکی Max بازی، تجربه می‌کنند. به طوری که نرخ فریم تصاویر بازی با کارت گرافیک RTX 3080 Ti از متوسط ۵۸.۹ تا ۸۵.۳ ارتقاء پیدا می‌کند. توجه داشته باشید که این نتایج در حالت DLSS Performance بازی حاصل شده که رزولوشن تصاویر بازی را تا ۲ برابر آپ اسکیل می‌کند.

اندرو برنس از شرکت انویدیا در متن توضیحات خود در اینباره می‌نویسد:

«پی سی گیمرهایی که با استفاده از کارت گرافیک‌های سری GeForce RTX دنیای فوق‌العاده‌ی Red Dead Redemption 2 در حداکثر تنظیمات گرافیکی تجربه می‌کنند، می‌توانند با کمک NVIDIA DLSS بازی را در رزولوشن استاندارد 1920x1080 با نرخ فریم بالاتر از 60FPS اجرا کنند. در خصوص رزولوشن 2560x1440، کارت گرافیک RTX 3060 Ti و مدل‌های بالاتر از آن قادر هستند به نرخ فریم فراتر از 60FPS دست پیدا کنند. نهایتاً رزولوشن 3840x2160 را داریم که به منظور دستیابی به نرخ فریم +60FPS حداقل به یک کارت گرافیک RTX 3070 نیاز خواهد داشت. از این طریق می‌توان دنیای دقیق و پر از جزئیات Red Dead Redemption 2 و Red Dead Online را در بهترین کیفیت ممکن تجربه کرد.»

بنچمارک Red Dead Redemption 2 با فناوری DLSS

در پایان می‌توانید به ویدیویی که ازطریق کانال رسمی انویدیا در یوتیوب منتشر شده، توجه داشته باشید:

دانلود از آپارات


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده