// دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۹

عدم موافقت هیدئو کوجیما با پسوند Director’s Cut برای Death Stranding

هیدئو کوجیما عملا با دو توئیت اعلام کرد که علاقه‌ای به عبارت Director’s Cut برای معرفی نسخه‌ی جدید بازی دث استرندینگ ندارد. پس این اسم‌گذاری از طرف او نبوده است.

پس از آن که نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی Death Stranding با پیشرفت‌های فنی و محتواهای جدید مفصل معرفی شد، عده‌ای نام‌گذاری آن را زیر سؤال بردند. این مخاطب‌ها می‌پرسیدند که مگر هیدئو کوجیما در زمان ساخت محصول اصلی آزادی عمل کامل نداشت که حالا Director’s Cut (کات کارگردان) را عرضه می‌کند؟ در همین حین وقتی کامل‌ترین نسخه‌ی بازی Ghost of Tsushima هم با پسوند Director’s Cut معرفی شد، عده‌ای شک کردند که شاید نام‌گذاری صرفا از طرف ناشر یعنی بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی است.

حالا فهمیدیم که خود هیدئو کوجیما هم پسوند Director’s Cut برای اثر جدید کوجیما پروداکشنز را دوست ندارد. او در دو توئیت نوشت: «عبارت کات کارگردان در جهان فیلم‌ها یک نسخه‌ی تدوین‌شده‌ی دیگر اشاره می‌کند که مثلا محتواهایی را به نسخه‌ی کوتاه‌شده‌ای می‌افزاید که قبلا به سینماها رفت. شاید آن نسخه‌ی اولیه/کوتاه‌شده مثلا با اکراه و بدون علاقه‌ی قلبی پخش شده باشد. چرا که کارگردان حق تدوین آن به شکل دل‌خواه را نداشت یا مدت‌زمان آن باید برای اکران کاهش پیدا می‌کرد.

اما در این بازی ماجرا راجع به محتواهای حذف‌شده نیست. بلکه راجع به محتوای جدیدی است که تولید شد و به بازی افزوده می‌شود. شاید باید اسم آن را Director’s Plus (نسخه‌ای با موارد اضافه‌شده توسط کارگردان) گذاشت؟ پس من دوست ندارم آن را Director’s Cut صدا بزنم».

چهره جدی هیدئو کوجیما، بازی ساز معروف در حال نگه داشتن عینک خود

پیش از این هم جی بور از کوجیما پروداکشنز به‌صورت رسمی تایید کرد که هیچ‌کدام از محتواهای افزوده‌شده به بازی Death Stranding Director's Cut از نسخه‌ی PS4 حذف نشده بودند. بلکه وقتی بازی Death Stranding در اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه شد و مدتی گذشت، کوجیما پروداکشنز به این فکر کرد که نسخه‌ای از آن برای کنسول جدید هم بسازد؛ نسخه‌ای که محتواهای داستانی و غیرداستانی به مراتب بیشتر از قبل را در خود جا می‌دهد و ۴۹.۹۹ دلار قیمت دارد. البته اگر صاحب هر نسخه‌ای از بازی Death Stranding روی پلی استیشن 4 هستید، نسخه‌ی دیجیتال دیلاکس بازی Death Stranding Director's Cut را تنها با پرداخت ۱۰ دلار برای پلی استیشن 5 دریافت می‌کنید.

بازی Death Stranding Director's Cut در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) عرضه می‌شود و شاید نخستین بازی ویدیویی تا به امروز باشد که توانایی پشتیبانی واقعی از مانیتورهای فوق عریض روی یک کنسول را دارد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده