// یکشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۰

شایعه: توقف سرویس لایو گلد در صورت رسیدن مشترکین گیم پس به تعدادی مشخص

جف گراب می‌گوید درصورتی که مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس به تعداد مشخصی برسد، مایکروسافت سرویس ایکس باکس لایو گلد را حذف خواهد کرد.

جف گراب، اینسایدر شناخته‌شده‌ی صنعت بازی به‌تازگی ادعای جدیدی را مطرح کرده و آن این است که مایکروسافت قصد دارد پس از اینکه تعداد مشترکان سرویس ایکس باکس گیم پس به میزان مشخصی رسید، به کار سرویس قدیمی گیم خود یعنی Xbox Live Gold خاتمه دهد. او البته چندوقت پیش نیز گفته بود این سرویس به‌زودی تعطیل خواهد شد و حالا دوباره بر حرف‌های قبلی خود تاکید کرده است.

برای تجربه‌ی بازی‌های free-to-play روی ایکس باکس دیگر نیاز به عضویت در لایو گلد نیست و همچنین بخش چندنفره‌ی Halo Infinite نیز قرار است به‌صورت فری تو پلی ارائه شود. گراب اشاره می‌کند که این اقدامات خود نشانگر قصد مایکروسافت برای خاتمه دادن به کار ایکس باکس لایو گلد است؛ سرویسی که مانند پلی استیشن پلاس سونی عمل می‌کند و کاربران ایکس باکس برای تجربه‌ی بخش چندنفره‌ی بازی‌های پولی حتما باید مشترک آن شوند.

گراب در این خصوص توضیح می‌دهد: «می‌خواستم تاکید کنم که گزینه‌ی حذف ایکس باکس لایو گلد هنوز هم در مایکروسافت روی میز است. البته من نمی‌دانم آن‌ها در حال حاضر به‌صورت جدی به این موضوع فکر می‌کنند یا خیر. بااین‌حال، می‌دانم که «توقف ایکس باکس لایو گلد در آینده» جزوی از برنامه‌های آن‌ها است.»

اشتراک ایکس باکس لایو گلد

گراب در ادامه می‌گوید: «مایکروسافت در حال حاضر بیشتر تمرکز خود را روی جذب کاربران جدید گذاشته است و این به این معنی است که ایکس باکس لایو گلد زمانی حذف خواهد شد که سرویس ایکس باکس گیم پس به تعداد مشخصی از کاربر رسیده باشد. درواقع آن‌ها زمانی می‌توانند تصمیم بگیرند یکی از منابع درآمدی خود را قطع کنند که مطمئن باشند معادل آن درآمد از جای دیگر تأمین خواهد شد.»

مایکروسافت چندوقت پیش می‌خواست قیمت‌های اشتراک ایکس باکس لایو گلد را افزایش دهد؛ ولی پس از واکنش‌های منفی از طرف بازیکنان، عقب‌نشینی کرد و قیمت‌ها را به حالت قبل بازگرداند. همچنین فهرست بازی‌هایی که به‌صورت ماهیانه برای ایکس باکس گیم پس منتشر می‌شود، معمولا نسبت به بازی‌های ایکس باکس لایو گلد، شامل آثار مهم‌تر و بزرگ‌تری می‌شود و به‌نظر می‌رسد مایکروسافت با این کار درتلاش است تا مشترکان سنتی لایو گلد را کم‌کم به سمت استفاده از گیم پس سوق دهد. به همین خاطر، شاید ادعای گراب خیلی هم بی‌راه نباشد و ردموندی‌ها واقعا قصد داشته باشند در مقطعی در آینده سرویس اشتراکی قدیمی ایکس باکس را به‌کلی از دور خارج کنند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ آیا فکر می‌کنید ایکس باکس لایو گلد بالاخره در مقطعی حذف خواهد شد؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده