نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۶

تنوع بی‌نظیر آسمان در بازی Forza Horizon 5

استودیوی پلی گراند گیمز جهت ارائه آب‌وهوای متنوع در بازی Forza Horizon 5، بیش‌از ۴۰۰ ساعت از آسمان تصویربرداری کرده تا ۷ برابر نسخه قبل پیش‌فرض از آن ارائه می‌دهد.

در جریان رویداد مشترک ایکس باکس و بتسدا بود که مایکروسافت از جدیدترین نسخه ریسینگ انحصاری خود یعنی بازی Forza Horizon 5 رونمایی کرد. به اعتقاد بسیاری امروزه برای تجربه یک بازی ریسینگ بزرگ و بی‌نقص تنها گزینه موجود در بازار سری فورتزا از استودیوی ترن 10 و پلی گراند گیمز است.

اگر از طرفداران سرسخت این مجموعه باشید، احتمالا شما هم معتقد هستید که یکی از ویژگی‌های مثبت بازی Forza Horizon 4 ارائه آسمانی پرجزئیات و متنوع بوده است؛ به‌طوریکه جالب است بدانید در این بازی بیش‌از ۳۰۰ پیش‌فرض تنها برای آسمان تدارک دیده شده بود.

حال اما در جدیدتری اخبار بازی لوکاس کوئلز، مسئول ارشد نورپردازی، طی مصاحبه‌ای از افزایش مشهود این پیش‌فر‌ض‌ها در بازی Forza Horizon 5 خبر داد. براساس اطلاعات ارائه شده در جدیدترین نسخه سری فورتزا هورایزن روی ارائه یک تجربه متفاوت توجه زیادی شده است؛ چراکه در این بازی بالغ‌بر دو هزار پیش‌فرض از آسمان وجود خواهد داشت.

تقریبا همچون نسخه‌های گذشته این مجموعه، تیم توسعه از سه دوربین با رزولوشن بالا برای تصویربرداری استفاده کرده است که هر سی ثانیه یک بار تصویری گرفته و در مجموع ۱۲ هزار عکس از آسمان را با هم ترکیب می‌کند. این عکس‌ها برابر است با ۴۰۰ ساعت تصویربرداری از آسمان و حجم آن‌ها نیز به حدود ۷۵ ترابایت می‌رسد. کوئلز در ادامه توضیح می‌دهد «به‌عنوان مثال گیمر می‌تواند یک روز بارانی یا آفتابی را برای مسابقه دادن انتخاب کند. در بازی Forza Horizon 4 سیستم سپس از میان ۳۰۰ پیش‌فرض‌های تعبیه شده یک پیش‌فرض را انتخاب می‌کرد؛ اما در Forza Horizon 5 این عدد به حدود دو هزار رسیده است. اتفاقی که باعث می‌شود کاربران در طول بازی با تنوع زیادی روبه‌رو شوند.»

ماشین‌ها در کنار منظره آتشفشانی در بازی Forza Horizon 5

دون آرکتا، کارگردان هنری بازی نیز در ادامه درخصوص شرایط متنوع آب‌وهوایی بازی به این نکته اشاره کرد که چگونه صحرایی می‌تواند بارانی شده و هنگام سفر به جنگل، بازیکنان یک طوفان شدید را تجربه کنند. «بنابراین ما در بازی تمام این تنوع آب‌وهوایی را در بیو‌م‌های گوناگون خواهیم داشت تا درنهایت باعث بهبود تجربه شما شود.»

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده بازی Forza Horizon 5 قرار است در تاریخ ۱۸ آبان (۹ نوامبر) برای پلتفرم‌ پی سی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس روانه بازار شود.

حال نوبت شما است تا درصورتیکه منتظر تجربه یک ریسینگ خوب و باکیفیت هستید، نظرات و پیش‌بینی‌های خود درخصوص بازی Forza Horizon 5 را با ما به اشتراک بگذراید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده