// سه شنبه, ۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۷

تفاوت Rainbow Six Extraction با شوترهای دیگر از زبان کارگردان بازی

کارگردان Rainbow Six Extraction می‌گوید این بازی بسیار متفاوت از شوترهای کوآپ دیگر است و بازیکنان اگر در آن به دل دشمنان بزنند، موفقیت خاصی به‌دست نمی‌آورند.

در بازی Rainbow Six Extraction که قبلا با نام Rainbow Six Quarantine شناخته می‌شد، بازیکنان هدایت سربازانی حرفه‌ای و آموزش‌دیده را برعهده خواهند داشت و که باید با گونه‌‌ای فضایی که به زمین حمله کرده‌اند، مبارزه کنند. حال ممکن است این موضوع به ذهن برسد که باتوجه‌به اینکه در این بازی بازیکنان دربرابر هوش‌مصنوعی قرار می‌گیرند، پس احتمالا می‌توان با خیال راحت‌ به سمت دشمنان هجوم برد و همه را به‌راحتی قلع‌و‌قمع کرد. در همین راستا، پاتریک مته (Patrik Méthé)، کارگردان بازی در مصاحبه‌ای گفته که بازیکنان در رینبو سیکس اکسترکشن نمی‌توانند مانند بازی‌های کوآپ و PvE دیگر به دل دشمنان بزنند.

مته می‌گوید یکی از اصول اولیه‌ی Rainbow Six Extraction این است که «استفاده از سلاح‌ برای پیروزی در بازی کافی نیست.» او توضیح می‌دهد: «این یعنی برای اینکه در بازی موفق شوید باید بتوانید تهدیدها و فرصت‌ها را به‌درستی شناسایی کنید، با هم‌تیمی‌هایتان ارتباط موثری داشته باشید، از گجت‌های درست در زمان درستی استفاده کنید و از همه مهم‌تر، تشخیص دهید چه زمانی باید پیشروی کنید و چه زمانی باید از محیط خارج شوید.»

اپراتور Rainbow Six Extraction در حال تیراندازی به یک موجود فضایی

بازیکنان Rainbow Six Siege پس از پخش تریلر گیم‌پلی Rainbow Six Extraction حتما متوجه شباهت این دو بازی با یکدیگر شده‌اند. البته با وجود شباهت‌های انکارناپذیر در مکانیک‌های گیم‌پلی این دو بازی، به‌نظر می‌رسد قابلیت‌های اپراتورهای اکسترکشن با سیژ متفاوت است و در اکسترکشن بازیکنان به‌جای رویارویی با بازیکنان دیگر، باید در محیط‌های بسیار خطرناکی که از انواع‌و‌اقسام هیولاهای بیگانه پر شده، پیشروی کنند. مته می‌گوید تجربه‌ای که Extraction ارائه می‌دهد با دیگر بازی‌های شوتر کوآپ «بسیار متفاوت» خواهد بود.

مته توضیح می‌دهد: «چند تا بازی جالب در این سبک وجود دارند که بازیکنان در هر مچ به‌راحتی می‌توانند صدها دشمن را قلع‌و‌قمع کنند. حال اما اگر به بازی ما نگاه کنید که در دنیای رینبو سیکس جریان دارد، متوجه می‌شوید که ما باید بازی را طوری طراحی کنیم که بازیکنان در صورت تاکتیکی عمل کردن در آن به پیروزی برسند. اگر بخواهید به دل دشمنان بزنید، موفقیت چندانی به‌دست نخواهید آورد. این موضوع مخصوصا در درجه سختی‌های بالاتر خود را نشان می‌دهد.»

یکی از مواردی که بین Rainbow Six Siege و Rainbow Six Extraction مشترک است، وجود مجازات برای کسانی است که پیش از تمام شدن مچ آن را ترک می‌کنند. برای این دست از بازیکنان انواع‌و‌اقسام مجازات‌ها درنظر گرفته شده است؛ مجازات‌هایی شامل ثبت نشدن میزان پیشرفت به‌دست‌آمده در آن مچ، بن شدن در بخش مچ‌میکینگ و حتی از دست دادن اپراتور.

Rainbow Six Extraction قرار است در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان، پی سی، گوگل استادیا و آمازون لونا منتشر شود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حرف‌های کارگردان بازی چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده