نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

ابراز رضایت سازنده Forza Horizon 5 از تمام نسخه های این بازی

کارگردان بازی Forza Horizon 5 به‌تازگی درباره وضعیت این بازی روی ایکس باکس وان توضیحی داده است.

معرفی بازی Forza Horizon 5 بدون شک یکی از پر سر و صداترین نمایش‌های E3 2021 بود، خصوصا از این نظر که بازی گویا در جنبه فنی عملکردی قوی دارد. استودیو پلی‌گراند گیمز تلاش کرد با بهره‌گیری از قدرت سخت‌افزاری ایکس باکس سری ایکس و سری اس محصولی چشم نواز و درخور توجه را به نمایش بگذارد. با این وجود اما نمی‌توان از یاد برد که Forza Horizon 5 برای ایکس باکس وان هم عرضه خواهد شد. به همین ترتیب این سؤال پیش می‌آید که توسعه موازی بازی برای کنسول نسل قبلی ایکس باکس وان همزمان با توسعه آن برای پی‌سی و کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس چه تاثیری در روند تولید Forza Horizon 5 گذاشته است.

بخش Forzavista در بازی Forza Horizon 5

مایک براون، کارگردان بازی Forza Horizon 5 اخیرا در مصاحبه‌ای با یوروگیمر درباره این موضوع صحبت کرده و مدعی شده است که این موضوع برای ایشان و تیم توسعه یک مشکل نبوده است. او این مسئله را به توسعه یک بازی به‌صورت همزمان برای اجرا روی کامپیوتر‌های ضعیف‌تر و سخت‌ افزارهای قوی تشبیه کرده است. وی همچنین تضمین کرده است که استودیو پلی‌گراند گیمز از همه‌ نسخه‌های بازی رضایت دارد. مایک براون در این‌باره به قرار زیر صحبت کرد:

«ما از زمان هورایزن ۳ بازی[مان] را روی پی‌سی هم منتشر کرده‌ایم و این به آن معنا است که ما به عرضه یک بازی برای بازه‌ای گسترده از مشخصات فنی [(و سیستم‌های مختلف)] عادت داریم. در نتیجه این موضوع که باید کاری کنیم تا بازی روی ایکس باکس وان، ایکس باکس‌های سری و پی سی کار کند، تفاوت چندانی به وجود نمی‌آورد. فکر می‌کنم فراهم کردن پشتیانیِ [بازی] از کنسول‌ ایکس باکس وان دقیقا همان مقدار از تلاش را می‌خواهد که فراهم کردن پشتیبانیِ [بازی] از یک کامپیوتر با مشخصات فنی ضعیف‌تر. اگر بخواهم صادقانه بگویم، ما در حقیقت احساس فوق‌العاده‌ای درباره همه نسخه‌های بازی داریم.»

بازی Forza Horizon 5 در تاریخ ۱۸ آبان برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی‌سی عرضه خواهد شد. این بازی از روز عرضه در دسترس کاربران ایکس باکس گیم پس قرار خواهد داشت. بازی Forza Horizon 5 همچنین واجد یک حالت پرفورمنس خواهد بود تا کاربران بتوانند آن را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه تجربه کنند.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده