// چهار شنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۹

عرضه احتمالی هدست واقعیت مجازی جدید پلی استیشن در تعطیلات ۲۰۲۲

براساس گزارشی جدید از رسانه‌ی بلومبرگ، به نظر می‌رسد که هدست واقعیت مجازی جدید پلی استیشن سونی در تعطیلات سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه می‌شود.

سونی مدتی قبل به‌صورت رسمی اعلام کرد که پلی استیشن وی آر جدید را برای کنسول PS5 عرضه خواهد کرد و استودیوهای بازی‌سازی فرست-پارتی (اختصاصی/انحصاری) و غیراختصاصی مشغول ساخت بازی‌های واقعیت‌مجازی برای آن هستند. این وسط پس از آن که اطلاعات کلی رسمی راجع به آن منتشر شدند، گزارش مفصلی هم از راه رسید که جزئیات بیشتری راجع به آن را تحویل گیمرها می‌داد. حالا براساس یک گزارش جدید می‌دانیم که ظاهرا این دستگاه در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی به بازار می‌آید.

رسانه‌ی بلومبرگ همچنین باور دارد که این هدست واقعیت‌مجازی از پنل‌های OLED سامسونگ استفاده خواهد کرد. در گذشته از رسانه UploadVR شنیدیم که رزولوشن خروجی تصویر این هدست واقعیت‌مجازی جدید، 4000 در 2040 خواهد بود. همچنین گویا پلی استیشن وی آر جدید سونی که ما هنوز ظاهر خود آن را ندیده‌ایم، با دنبال کردن چشم‌های گیمر می‌فهمد که او هر در لحظه مشغول نگاه به کجا است؛ تا توان اصلی دستگاه صرف ارائه‌ی تصویر با بالاترین کیفیت در همان نقطه شود. این تکنولوژی با نام Foveated Rendering شناخته شده است.

پشتیبانی خود هدست از لرزش‌های پرجزئیات هپتیک فیدبک همچون دسته‌ی آن، دنبال شدن انگشت‌های گیمر توسط دسته‌ها و دنبال شدن دسته‌ها توسط هدست نیز اطلاعات دیگری هستند که می‌توان آن‌ها را در گزارش‌های منتشرشده راجع به این دستگاه یافت. گزارش جدید بلومبرگ متمرکز روی LCDها بود که باتوجه‌به رفتن گوشی‌های موبایل به سراغ OLED، اکنون گویا به بازار هدست‌های واقعیت مجازی به چشم بازار بزرگ نگاه می‌کنند. زیرا برخی از شرکت‌ها همچون فیسبوک و HTC با باور به کارآمدی بیشتر پنل‌های LCD در رزولوشن‌های بالاتر، برای هدست‌های واقعیت مجازی خود به سراغ آن‌ها می‌روند. ولی سونی می‌خواهد از همان پنل‌های OLED برای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر کنسول پلی استیشن 5 بهره ببرد.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده