// سه شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۷

پشتیبانی از رزولوشن 4K در اطلاعات فاش شده از پلی استیشن وی آر جدید

رسانه شناخته‌شده‌ی UploadVR در گزارشی اختصاصی به انتشار اطلاعات بیشتر راجع به هدست واقعیت مجازی جدید پلی استیشن سونی پرداخت که خبر از یک پیشرفت بسیار بزرگ نسبت به PSVR سال ۲۰۱۶ می‌دهند.

هدست پلی استیشن وی آر جدید سونی فقط با یک سیم به درگاه USB-C کنسول پلی استیشن 5 وصل می‌شود

شرکت سونی هنوز به شکل رسمی اطلاعات زیادی راجع به هدست واقعیت‌مجازی جدید خود اعلام نکرده است. ما می‌دانیم که برخلاف مدل قبلی، پلی استیشن وی آر جدید فقط با یک سیم و به ساده‌ترین شکل به پلی استیشن 5 متصل می‌شود و کنترلرهای آن بدون نیاز به دوربین کار می‌کنند. همچنین می‌دانیم که این دسته‌ها از قابلیت‌های دوال‌سنس پشتیبانی خواهند کرد و توانایی دنبال کردن محل قرارگیری انشگت‌های مختلف بازیکن را دارند.

به همین خاطر از همان ابتدا به نظر می‌رسید که پلی استیشن وی آر پلی استیشن 5 سونی قرار است یک پیشرفت بزرگ نسبت به پلی استیشن وی آر پلی استیشن 4 باشد. ولی حالا رسانه UploadVR اطلاعات بیشتری راجع به پلی استیشن وی‌آر جدید منتشر کرده است که اگر کاملا درست از آب دربیایند، قطعا PSVR جدید تجربه‌ای به مراتب بهتر از PSVR قبلی را ارائه خواهد کرد. زیرا مثلا از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند و این‌گونه از لحاظ رزولوشن در جایگاه یکی از سطح بالاترین هدست‌های واقعیت‌مجازی معرفی‌شده تا به امروز قرار می‌گیرد. همچنین رسانه UploadVR می‌نویسد که پلی استیشن وی آر جدید آزادی عمل زیادی برای حرکت به گیمرها می‌دهد.

  • دنبال شدن دقیق محل قرارگیری انگشت‌های بازیکن توسط دسته‌ها و دنبال شدن دقیق محل قرارگیری دسته‌ها توسط دوربین‌های هدست
  • رزولوشن نمایشگر هر چشم: 2040*2000/در مجموع: ۴۰۰۰ در ۲۰۴۰ یا ۸.۱۶ میلیون پیکسل (رزولوشن بسیار بالاتر نسبت به PSVR سال ۲۰۱۶)
  • موتور ویبره برای انتقال برخی از لرزش‌های دقیق به سر مخاطب همزمان با انتقال آن‌ها به دسته‌ها (مشابه قابلیت Haptic Feedback دوال‌سنس)
  • قابلیت تنظیم صفحه لنز
  • دنبال‌کننده‌ی نگاه بازیکن به هدف ارائه‌ی خروجی تصویری هدفمند

جیم رایان، رئیس پلی استیشن سونی با لبخند در کنار هدست واقعیت مجازی قبل از نسخه جدید پلی استیشن 5

مورد آخر یا همان Foveated Rendering در حقیقت کاری می‌کند که هدست واقعیت‌مجازی در هر لحظه بالاترین کیفیت تصویر را در نقطه‌ای خروجی بدهد که چشم بازیکن به آن دوخته شده است. این‌گونه تصویر در نقاطی که بازیکن مشغول نگاه کردن به آن‌ها نیست، با کیفیت پایین‌تر خروجی داده می‌شوند تا مدام تمرکز دستگاه روی ارائه‌ی باکیفیت‌ترین تصاویر ممکن به مخاطب باشد؛ او هر نقطه‌ای را نگاه کند، تصویر را با بالاترین کیفیت ممکن می‌بیند و در عین حال توان پردازشی دستگاه برای ارائه‌ی تصاویر باکیفیت در نقاطی که او در لحظه مشغول نگاه به آن‌ها نیست، هدر نمی‌رود.

رسانه UploadVR احتمال می‌دهد که قابلیت دنبال شدن دقیق چشم‌های گیمر برای تشخیص محلی که او در حال نگاه انداختن به آن است، استفاده‌های دیگری هم داشته باشد. برای نمونه موقع پرتاب یک جسم در دنیای واقعیت‌مجازی اگر سازنده‌ی بازی بداند که بازیکن در هر لحظه دقیقا در حال چشم دوختن به کدام نقطه است، این پرتاب می‌تواند با دقت بیشتر انجام شود. حتی این قابلیت می‌تواند روی باورپذیرتر شدن ارتباط افراد داخل دنیای واقعیت‌مجازی در قالب آواتارها نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

اکنون باید صبر کرد و دید که سونی چه زمانی به رونمایی کامل از نام رسمی، فهرست قابلیت‌ها و صد البته ظاهر پلی استیشن وی آر جدید می‌پردازد.


منبع UploadVR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده