نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۶

به سرقت رفتن سورس کد بازی FIFA 21 و موتور گرافیکی فراست بایت

در پی یک حمله‌ی هکری به سرورهای الکترونیک آرتز، ۷۸۰ گیگابایت اطلاعات شامل سورس کدهای بازی جدید فیفا و موتور گرافیکی فراست بایت استودیوی دایس به سرقت رفته است.

به گزارش وبسایت Vice Gaming، هکرها موفق به نفوذ به سرورهای الکترونیک آرتز و سرقت صدها گیگابایت داده‌های محرمانه این شرکت شدند. ظاهراً سورس کدهای بازی FIFA 21 و موتور گرافیکی Frostbite نیز جزئی از این اطلاعات است. EA این خبر را تأیید کرده ولی اطمینان داده که داده‌های هیچ بازیکنی به خطر نخواهد افتاد.

براساس پیامی در چند فروم متعلق به هکرها منتشر شده، سارقان این داده‌ها در مجموع ۷۸۰ گیگابایت دیتا را از سرورهای EA خارج کردند که شامل چند محصول تجاری این شرکت از جمله کیت‌های توسعه‌ی FIFA 21 و FIFA 22 و همچنین چندین بازی در دست ساخت EA می‌شود. این کدها حتی موتور گرافیکی فراست‌بایت استودیوی Dice را که برای ساخت بازی جدید Battlefield 2042 مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در بر می‌گیرند. همچنین گفته می‌شود یک سری کلیدهای API ایکس باکس و سونی هم در میان این اطلاعات قرار دارند.

لوگوی الکترونیک آرتز

سخنگوی EA در گفت‌وگو با نشریه Vice درباره این اتفاق می‌گوید:

«ما در حال بررسی حادثه اخیر نفوذ به شبکه اطلاعات خود هستیم که در آن بخش محدودی از کدهای منبع بازی و ابزارهای مربوطه به سرقت رفته است. هیچ داده‌ای از بازیکنان در میان این اطلاعات قرار نداشته و هیچ خطری حریم خصوصی افراد را تهدید نمی‌کند. بعد از این اتفاق، بلافاصله تمهیدات امنیتی لازم اعمال شده و بعید است آسیبی به بازی‌ها یا دارایی‌های تجاری شرکت وارد شود. ما به کمک کارشناسان اقدامات لازم جهت پیگیری قانونی این اقدام را دنبال خواهیم کرد.»

ظاهراً هکرها فعلاً قصد انتشار عمومی داده‌های به سرقت رفته را ندارند، البته بخشی از این اطلاعات به‌عنوان مدرک در اینترنت آپلود شده است. به نظر می‌رسد که هکرها در تلاش هستند تا این اطلاعات را به نحوی به فروش برسانند.

شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده