// پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۹

سازنده بازی The Falconeer: ایکس باکس سری اس یک کنسول عالی است

توماس سلا، سازنده بازی The Falconeer می‌گوید به اینکه ایکس باکس سری اس بتواند بازی‌های AAA چند سال آینده را اجرا کند، خوش‌بین است.

نظرات کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی درباره‌ی کنسول ایکس باکس سری اس به دو دسته تقسیم می‌شود. گروه اول معتقدند عرضه‌ی این کنسول که از نظر سخت‌افزاری ضعیف‌تر از برادر بزرگ‌تر خود یعنی ایکس باکس سری ایکس است، باعث تاثیر منفی بر توسعه‌ی بازی‌های این دو کنسول می‌شود و می‌تواند سازندگان را محدود کند. درحالی‌که گروه دوم بر این باورند که چنین اتفاقی نخواهد افتاد و از کنسول ارزان‌قیمت مایکروسافت دفاع می‌کنند.

یکی از کسانی که در دسته‌ی دوم قرار می‌گیرد، توماس سلا، خالق بازی The Falconeer است. سلا اخیرا مصاحبه‌ای با وب‌سایت گیمینگ‌بولت داشته است و از او سؤال می‌شود که نظرش درباره‌ی ایکس باکس سری اس چیست و آیا فکر می‌کند این کنسول می‌تواند میزبان بازی‌هایی با گرافیک بالاتر در نسل نهم باشد؟ سلا سری اس را «یک کنسول واقعا عالی» می‌خواند و می‌گوید «به‌نظر می‌رسد که این کنسول می‌تواند از پس هرکاری که برادر بزرگ‌ترش انجام می‌دهد، بربیاید؛ منتهی با قدرت کمتر.»

او توضیح می‌دهد: «اگر بپرسید ایکس باکس سری اس می‌تواند یک بازی بزرگ AAA را در اواسط نسل نهم روی رزولوشن 1080p یا 1440p اجرا کند یا خیر، من می‌گویم بله احتمالش بسیار بالا است.» سلا از مایکروسافت به این خاطر که چنین کنسول توانایی به بازار ارائه کرده، تمجید می‌کند. او از این می‌گوید که وقتی سیاست‌های جدید مایکروسافت شامل عرضه‌ی دو کنسول به بازار، انتشار بازی‌های بین نسلی و حمایت از سرویس ایکس باکس گیم پس با یکدیگر ترکیب می‌شوند، استراتژی «قدرتمندی» را برای این شرکت به‌وجود می‌آورند.

سلا عنوان می‌کند: «تجربه‌ی من می‌گوید که مایکروسافت پولش را در جای خیلی خوبی سرمایه‌گذاری کرده و آنچه را که درباره‌ی ایکس باکس سری اس وعده داده بود، محقق کرده است. حس می‌کنم که بسیاری از خانواده‌ها به سری اس به‌عنوان کنسولی که مناسب اتاق بچه‌ها است، نگاه می‌کنند؛ درحالی‌که ایکس باکس سری ایکس به درد اتاق نشیمن و تلویزیون بزرگ آن‌جا می‌خورد. این‌ها وقتی با سرویس گیم پس و بازی‌های بین ‌نسلی ترکیب می‌شوند، استراتژی قدرمندی شکل می‌گیرد. حداقل نظر ما در اوایل نسل نهم این است.»

کنترلر ایکس باکس سری اس

سلا تنها کسی نیست که نظر مثبتی درباره‌ی ایکس باکس سری اس دارد و بسیاری در صنعت بازی کنسول اقتصادی مایکروسافت را می‌پسندند. خود مایکروسافت نیز از این می‌گوید که سری اس به‌جای اینکه ساخت بازی در نسل نهم را محدود کند، به پیشرفت آن کمک می‌کند. البته در طرف دیگر سازندگانی را داریم که نسبت به عملکرد ایکس باکس سری اس مردد هستند. برای مثال استودیوی رمدی چند ماه پیش می‌گفت بهینه‌سازی بازی‌ها برای سری اس فرایندی پیچیده است یا استودیوی 4A Games می‌گوید ممکن است ایکس باکس سری اس در آینده موانعی برای بازی‌سازان ایجاد کند.

بازی The Falconeer در حال حاضر روی پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی در دسترس است. همچنین The Falconeer: Warrior Edition در تاریخ ۵ اوت (۱۴ مرداد) برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی عملکرد ایکس باکس سری اس در آینده چیست؟ آیا فکر می‌کنید این کنسول می‌تواند بازی‌های بزرگ چند سال آینده را به‌خوبی اجرا کند؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده