نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۱

نقشه Battlefield 2042 در کنسول‌ های نسل هشتم کوچکتر است

درحالی که کنسول‌های PS5 و ایکس باکس سری ایکس / اس از نقشه‌ی بزرگ و ۱۲۸ نفره بازی Battlefield 2042 پشتیبانی می‌کنند، PS4 و ایکس باکس وان نقشه کوچکتری خواهند داشت.

طرفداران انتظار دارند که Battlefield 2042 به‌عنوان یک بازی صرفاً چند نفره و آنلاین، در این بخش ویژگی‌های جذاب و متقاعد کننده‌ای را به مخاطب ارائه کند. نقشه‌ی بسیار بزرگ و تعداد بالای ۱۲۸ بازیکن در یک بازی، یکی از این ویژگی‌ها است که درکنار حالت‌های جدیدی که هنوز معرفی نشدند، از اهداف بزرگ توسعه‌دهندگان استودیوی DICE حکایت دارد. البته همان‌طور که می‌شد حدس زد، سخت‌افزار کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نمی‌تواند همپای PS5 و ایکس باکس سری ایکس حرکت کند. موضوعی که منجر به یک سری محدودیت‌ها در نسخه نسل هشتمی بتلفیلد 2042 شده است.

در بیانیه مطبوعاتی EA درباره Battlefield 2042 اطلاعات کم ولی مهمی به مخاطبان این بازی ارائه شده که یکی از آن‌ها مقیاس کوچکتر این بازی چند نفره در کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان است. به این شکل که نسخه نسل هشتمی بازی Battlefield 2042 از حداکثر ۶۴ بازیکن به‌صورت همزمان در یک بازی پشتیبانی کرده که این میزان دقیقاً نصف ۱۲۸ بازیکنی است که برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس در نظر گرفته شده است. علاوه‌بر این، سایز نقشه در کنسول‌های نسل قبل نیز کوچکتر خواهد بود.

نمایی از تریلر بازی بتلفیلد 2042

البته باید در اینجا به قیمت ۶۰ دلاری نسخه نسل قبلی این بازی در مقابل ورژن ۷۰ دلاری آن برای پلی استیشن 5 و کنسول‌های جدید ایکس باکس نیز به‌عنوان یک نکته‌ی مثبت برای کاربران PS4 و ایکس باکس وان اشاره کرد.

همچنان مشخص نیست که رویکرد توسعه‌دهندگان این بازی برای قابلیت کراس پلی و بین نسلی آن به چه شکل خواهد بود. به‌ویژه با در نظر داشتن ماهیت آنلاین Battlefield 2042 که اهمیت این موضوع را دو چندان می‌کند. اطلاعاتی که پیش از معرفی Battlefield 2042 فاش شده بود، از عدم پشتیبانی این بازی از قابلیت کراس پلی بین کنسول‌های نسل هشتم و نهم خبر می‌داد و این درحالی است که تاکنون تمام اطلاعاتی که از این بازی فاش شده درست از آب درآمده است.

هنوز بسیاری از اطلاعات راجع به بتلفیلد 2042 منتشر نشده‌اند و باید منتظر رونمایی اصلی بازی بود. اما می‌دانیم که در Hazard Zone به شکل گروهی مشغول مبارزه می‌شویم و با ریسک‌های بزرگی روبه‌رو خواهیم بود. حالت اصلی تجربه‌ی بازی بتلفیلد 2042 نیز All-Out Warfare نام دارد که شامل مدل‌های مختلف و آشنای تجربه‌ی چندنفره بازی Battlefield 2042 می‌شود.

بازی Battlefield 2042 در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱ (۳۰ مهر ۱۴۰۰) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان، PS4 و پی سی منتشر خواهد شد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده