نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۴

Resident Evil Village ؛ پردانلودترین بازی فروشگاه پلی استیشن در ماه می

سونی فهرستی از محبوب‌ترین بازی‌های PS4 و PS5 در ماه می را منتشر کرده که جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های ترسناک و سبک بقای Resident Evil در صدر آن دیده می‌شود.

براساس گزارش پلی استیشن بلاگ، بازی Resident Evil Village بیشترین دانلود را در میان بازی‌های فروشگاه پلی استیشن در ماه می به خود اختصاص داده است. این آمار برای کنسول پلی استیشن 5 و در مناطق اروپا و ایالات متحده آمریکا منتشر شده است. در آمریکا، شوتر سوم شخص و روگ‌لایک Returnal از استودیوی هاوس‌مارک جایگاه دوم را در اختیار داشته و در اروپا نیز FIFA 21 دوم است. رتبه سوم این جدول در ایالات متحده در اختیار MLB The Show 21 قرار داشته و در اروپا نیز Returnal سوم است.

در مورد کنسول پلی استیشن 4 اما قضیه کمی فرق می‌کند؛ Rust Console Edition نام غیرمنتظره‌ای است که رتبه اول ایالات متحده آمریکا را در اختیار دارد. هرچند در اروپا همچنان Resident Evil Village بیشترین نرخ دانلود را به خود اختصاص داده است. رزیدنت اویل 8 در میان کاربران آمریکایی PS4 دوم بوده و این درحالی است که رده دوم بازار اروپا در اختیار Minecraft است.

در چارت بازی‌های PSVR نیز Beat Saber در هر دو ناحیه بیشترین آمار دانلود را دارد. در رده دوم این فهرست نیز بازی‌های Vader Immortal: A Star Wars VR Series و Job Simulator به ترتیب در آمریکا و اروپا به چشم می‌خورند.

در میان بازی‌های رایگان یا Free-to-Play، بازی Call of Duty: Warzone است که در رقابت پیش افتاده است. در ادامه فهرست کاملی از ۱۰ بازی پرطرفدارای که در ماه می بیشترین دانلود را برای پلتفرم پلی استیشن 5 داشتند، ملاحظه می‌کنید.

لوکیشنی در بازی Resident Evil Village

فهرست پردانلود‌ترین بازی‌های PS Store برای پلی استیشن 5 در ایالات متحده آمریکا

  1. Resident Evil Village
  2. Returnal
  3. MLB The Show 21
  4. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  5. NBA 2K21 Next Generation
  6. Subnautica: Below Zero
  7. Mortal Kombat 11
  8. It Takes Two
  9. FIFA 21
  10. Hood: Outlaws & Legends

فهرست پردانلود‌ترین بازی‌های PS Store برای پلی استیشن 5 در اروپا

  1. Resident Evil Village
  2. FIFA 21
  3. Returnal
  4. Subnautica: Below Zero
  5. It Takes Two
  6. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  7. Hood: Outlaws & Legends
  8. Assassin’s Creed Valhalla
  9. Call of Duty: Black Ops Cold War
  10. NBA 2K21 Next Generation

Resident Evil Village یا رزیدنت اویل 8 جدیدترین قسمت از سری Survival Horror استودیوی کپکام است که به‌عنوان دنباله نسخه هفتم و اولین قسمت از این مجموعه برای کنسول‌های نسل نهم منتشر شده است. این بازی تاکنون به دلایل متعددی همچون روایت داستان باکیفیت با پیچش‌ها و پایان‌بندی مناسب و اتمسفر بسیار تأثیرگذار و ایده‌آل مورد استقبال منتقدان و طرفداران قرار گرفته است. زومجی هم در بررسی بازی Resident Evil Village امتیاز بسیار خوب ۸.۵ را به این بازی اختصاص داده است. در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده