// دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۶

بازی Cyberpunk 2077 قرار بود با زاویه دید سوم شخص ساخته شود

ویدیویی به‌تازگی همراه‌با اطلاعات درزکرده از سی‌دی پراجکت رد در اینترنت منتشر شده که Cyberpunk 2077 را در فاز پیش از آلفا و در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد و در آن بازی دارای دید سوم‌شخص است.

به‌تازگی خبر رسید که اطلاعاتی از جمله کد منبع چند بازی که چندوقت پیش توسط هکرها از سرورهای CD Projekt Red به‌سرقت رفته بودند، حالا در اینترنت پخش شده است. درمیان موارد فاش‌شده ویدیوهایی طنزآمیز وجود دارند که در آن‌ها باگ‌هایی نشان داده می‌شوند که درجریان مراحل ساخت Cyberpunk 2077 وجود داشتند. نکته‌ این‌جا است که این باگ‌ها به بازی نهایی نیز راه پیدا کرده بودند و ویدیوهای مشابه‌ای پس از انتشار سایبرپانک 2077 از طرف افراد مختلفی در اینترنت به اشتراک گذاشته شده که چنین باگ‌هایی در آن‌ها نشان داده می‌شوند.

یکی دیگر از این ویدیوهای لورفته اما جالب‌تر و متفاوت از سایرین به‌نظر می‌رسد. این ویدیو ظاهرا از مرحله‌ی پیش از آلفا سایبرپانک 2077 در سال ۲۰۱۳ ضبط شده که به‌نظر می‌رسد قبل از زمانی است که سی‌دی پراجکت کار روی این بازی را شروع کرده بود. از این ویدیو مشخص است که سایبرپانک 2077 در آن زمان هنوز در مراحل اولیه‌ی ایده‌پردازی قرار داشته است و در آن شاهد هستیم که مانند مجموعه‌ی معروف دیگر این استودیو یعنی The Witcher، زاویه‌ی دید شخصیت اصلی سوم‌شخص است. شما می‌توانید این ویدیو را از لینک یوتیوب تماشا کنید.

این یعنی سی‌دی پراجکت رد در مقطعی قصد داشته یک بازی سایبرپانکی سوم‌شخص بسازد و مشخص نیست که آن‌ها چه زمانی به پیاده‌سازی دید اول‌شخص در این بازی تمایل پیدا کردند. گزارش‌ها همچنین حاکی از این بوده که این استودیوی لهستانی تمام کات‌سین‌های سایبرپانک 2077 را دوباره از اول و مناسب دید اول‌شخص بازسازی کرده است؛ به‌طوری که شخصیت V هیچ‌وقت در کات‌سین‌ها از زاویه‌ی سوم‌شخص دیده نمی‌شود. البته از طرفی شاید خیلی‌ از بازیکنان این‌طور استدلال کنند که سی‌دی پراجکت رد تصمیم درستی برای گنجاندن دید اول‌شخص در سایبرپانک 2077 گرفته است؛ چراکه بازیکن در این حالت خود را نزدیک‌تر به جو و حال‌و‌هوای بازی احساس می‌کند.

Cyberpunk 2077

کیفیت انیمیشن‌ها و بافت‌های بازی در این ویدیو بسیار پایین به‌نظر می‌رسند که البته باید این را درنظر بگیریم که این ویدیویی از نسخه‌ی پری‌آلفا سایبرپانک 2077 است و مربوط‌به هشت سال پیش می‌شود. بااین‌حال، در آن می‌توان ایده‌هایی را تشخیص داد که درنهایت به بازی اصلی راه نیافتند. برای مثال، سیستم انتخاب دیالوگ آن به مجموعه‌ی Mass Effect شباهت دارد. البته مانند بسیاری از بازی‌های نقش‌آفرینی آن دوران دوربین بازی هنگام صحبت‌ با NPCها به حالت face cam منتقل نمی‌شود.

مورد دیگر این است که نسخه‌ی آلفا سایبرپانک 2077 در سال ۲۰۱۳ کاراکتر سندرا دورست زنی متاهل است، درحالی‌که در یکی از اولین مراحل نسخه‌ی نهایی بازی شخصیت V، ساندرا بی‌هوش را از داخل وان آب یخی نجات می‌دهد که درون آپارتمان گروهی خلافکار قرار دارد. سپس او را بعدا در ماموریتی فرعی دوباره ملاقات خواهیم کرد.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ به‌نظر شما دید سوم‌شخص برای سایبرپانک 2077 بهتر بود یا دید اول‌شخص با حال‌و‌هوای بازی سازگاری بیشتری دارد؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Forbes
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده