// چهار شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۶

پلی استیشن 5 پرفروش‌ترین کنسول بریتانیا در سال ۲۰۲۱

گیم‌اینداستری بدون ارائه‌ی رقم دقیقی اعلام کرده که میزان فروش پلی استیشن 5 در بریتانیا از نینتندو سوییچ پیشی گرفته و این کنسول حالا در رتبه‌ی یک پرفروش‌ترین‌ها در این کشور جای گرفته است.

کنسول‌های نسل نهمی در شرایط خاصی به بازار عرضه شدند؛ شرایطی که در آن همه‌گیری کرونا باعث کاهش قابل‌توجه در تولید قطعاتی شده که برای ساخت آن‌ها مورد نیاز است و به طبع آن میزان تولید این محصولات تا به امروز با تقاضای بازار هم‌خوانی نداشته است. طبق پیش‌بینی‌ها، به‌نظر می‌رسد که مشکلات مربوط‌به تولید ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 همچنان در ماه‌های آتی ادامه دارد و شاید حتی به سال ۲۰۲۲ برسد. البته این موانع باعث نشده که حداقل کنسول نسل نهمی سونی فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه نکند.

طبق گزارش کریستوفر درینگ، خبرنگار وب‌سایت گیم‌اینداستری، پلی استیشن 5 توانسته با اختلافی قابل‌توجه از نینتندو سوییچ پیشی گرفته و به پرفروش‌ترین کنسول بریتانیا در سال ۲۰۲۱ تبدیل شود. رقم دقیقی البته فعلا از جدیدترین آمار فروش پلی استیشن 5 در این کشور ارائه نشده است. نینتندو هم در این مدت با شدت کمتر با مشکل تأمین تقاضای بازار روبه‌رو بوده است. بااین‌حال، باتوجه‌به اینکه بیش از یک ماه می‌شود که تهیه‌ی پلی استیشن 5 در بریتانیا بسیار مشکل بوده است، پیشی گرفتن فروش این کنسول از سوییچ موفقیتی چشم‌گیر به‌نظر می‌رسد. البته براساس اظهارات درینگ، از تعداد خرده‌فروشی‌هایی که موجودی کنسول‌های نسل نهم خود را در ماه گذشته تجدید کرده‌اند پیدا است که موجودی این محصولات در این مدت بهبود پیدا کرده است.

اخیرا نیز گزارش‌هایی از مؤسسه‌ی تحلیل‌گری Ampere منتشر شده بود که می‌گفت پلی استیشن 5 دوبرابر بیشتر از ایکس باکس سری ایکس فروخته است. درواقع طبق تخمین این مؤسسه، کنسول نسل جدید سونی در سه ماه اول سال جاری میلادی ۲.۹۳ میلیون و کنسول جدید مایکروسافت تنها ۱.۳۱ میلیون فروخته‌اند. اینکه چقدر این آمارها دقیق هستند را نمی‌توان با اطمینان گفت؛ چراکه مایکروسافت آمار فروش کنسول‌های خود را رسانه‌ای نمی‌کند. بااین‌حال، درینگ می‌گوید که ایکس باکس نیز از نظر فروش در حال نزدیک شدن به نینتندو سوییچ است.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Metro
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده