// جمعه, ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۸

ادامه فروش توقف ناپذیر پلی استیشن 5 در بریتانیا

در بریتانیا پلی استیشن 5 حدودا ۶ ماه بعد از عرضه توانست بیشتر از دریم کست شرکت سگا، Wii U نینتندو و پلی استیشن ویتا بفروشد؛ بیشتر از میزان فروش هر سه کنسول در کل دوران وجود آن‌ها در بازار.

پلی استیشن 5 در ماه مارس سال ۲۰۲۱ نیز تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول بازی در بازار بریتانیا شد. ایکس باکس سری ایکس | اس در رتبه‌ی دوم قرار گرفت و نینتندو سوییچ هم رتبه‌ی سوم بازار کنسول بریتانیا در ماه مارچ را کسب کرد. به همین خاطر مجموع فروش PS5 در بریتانیا به همین سرعت از مجموع فروش بسیاری از کنسول‌های دیگر در بریتانیا بالاتر رفت؛ کنسول‌هایی همچون Wii U، ویتا و دریم کست.

البته که کنسول‌های نام‌برده در کل کنسول‌های موفق از نظر مالی محسوب نمی‌شوند. ولی قطعا پشت سر گذاشتن مجموع فروش آن‌ها در طول چند سال طی این مدت کم آن هم وقتی پلی استیشن 5 با کمبود عرضه دست‌وپنجه نرم می‌کند، مهم به نظر می‌رسد. احتمالا سونی به‌زودی آمار دقیق فروش جهانی کنسول پلی استیشن 5 تا آخر ماه مارس سال ۲۰۲۱ را اعلام می‌کند.

ولی فعلا به نظر می‌رسد که شرکت ژاپنی وضعیت بسیار موفقی را با کنسول پلی استیشن 5 تجربه می‌کند. مدتی قبل تایید شد که پلی استیشن 5 سونی از لحاظ سرعت فروش یک کنسول در آمریکا موفق به رکوردشکنی تاریخی شده است. رکوردشکنی پلی استیشن 5 از لحاظ سرعت فروش کنسول در آمریکا از این جهت جالب توجه بود که آمریکا با اختلاف بزرگ‌ترین بازار ایکس باکس مایکروسافت محسوب می‌شود.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده