نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۸

درآمد ۱.۶۲ میلیارد دلاری EA از بخش آلتمیت تیم

طبق گزارش مالی ارائه‌شده توسط الکترونیک آرتز، در سال مالی گذشته این شرکت، بخش آلتیمیت تیم بازی‌ها درآمدی معادل ۱.۶۲ میلیارد دلار داشته است. 

الکترونیک آرتز اخیرا گزارشی مالی از درآمدش در سال مالی ۲۰۲۱ خود منتشر کرده که نشان می‌دهد بخش آلتیمیت تیم بازی‌های این شرکت، درآمد بسیار بالایی داشته‌اند. به‌طور دقیق‌تر، درآمد خالص الکترونیک آرتز از این بخش بازی‌های خود در سال مالی ۲۰۲۱، برابر با ۱.۶۲ میلیارد دلار بوده است. EA همچنین اشاره کرده که بخش زیادی از این مبلغ، متعلق به قسمت آلتیمیت تیم بازی فیفا است. 

طبق مقایسه‌ای که دنیل احمد، تحلیل‌گر مشهور داشته، درآمد خالص EA از بخش آلتیمیت تیم بازی‌هایش در سال مالی ۲۰۲۱، بالاترین میزان در مقایسه با سال‌های گذشته بوده است. به‌طور دقیق‌تر، این رقم در سال مالی ۲۰۲۰ برابر با ۱.۴۹ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۹ هم برابر با ۱.۳۷ میلیارد دلار بود و جدا از آن، در مقایسه سال به سال هم بخش آلتیمیت تیم هر سال نسبت به سال گذشته درآمد بیش‌تری کسب کرده و این رقم هرگز از سال ۲۰۱۵ تا الان کم‌تر از سال قبل نشده است. 

یک نکته جالب دیگر که اهمیت بخش آلتیمیت تیم را برای EA نشان می‌دهد، این است که ۲۹ درصد از درآمد خالص کلی الکترونیک آرتز که برابر با ۵.۶ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۱ اعلام شده، از این بخش به‌دست آمده است. 

با اینکه قسمت آلتیمیت تیم بازی‌های EA و مخصوصا سری فیفا محبوبیت بسیار بالایی دارد و درآمد آن هم نشانگر این موضوع است، اما در سال‌های گذشته این بخش حاشیه‌های زیادی هم داشته و برای مثال، برخی کشور‌ها حتی آن یک نوع شرط‌بندی دانسته و تحقیقاتی هم در این‌باره داشته‌اند و البته که بحث Pay 2 Win بودن این قسمت هم همواره مطرح است. 

نظر شما در مورد درآمد بخش آلتیمیت تیم بازی‌های EA چیست؟


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده