// پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۵

ثبت رسمی شکایت بزرگ از سی‌ دی پراجکت در ماه آینده

چهار پرونده‌ی شکایت از شرکت سی‌دی پراجکت به خاطر بازی Cyberpunk 2077 به‌تازگی در یک شکایت بزرگ به یکدیگر پیوستند. پرونده‌ی گسترده‌ی به وجود آمده قرار است در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ به ثبت رسمی دادگاهی برسد.

چند روز قبل متوجه شدیم که هر چهار پرونده‌ی شکایت از شرکت لهستانی سی دی پراجکت برای عرضه‌ی پرایراد بازی سایبرپانک 2077، به هدف ایجاد یک پرونده‌ی بزرگ به هم پیوستند. اکنون می‌دانیم که پرونده‌ی شکایت بزرگ از شرکت CD Projekt بابت بازی Cyberpunk 2077 در ماه جون/ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی به‌صورت رسمی در دادگاه ثبت می‌شود تا دیگر دوران طی شدن مراحل قضایی خود را آغاز کند. اکنون دادگاه به‌صورت رسمی شاکی اصلی، گروه وکلای دفاع‌کننده از شاکی‌های پرونده و وکیل اصلی آن‌ها را تایید کرده است.

سی‌دی پراجکت هنوز نمی‌داند که پرونده‌ی مورد بحث در صورت به موفقیت رسیدن شکایت در دادگاه، چه خرجی را روی دوش شرکت لهستانی مورد بحث قرار می‌دهد. کمتر از پنج هفته‌ی دیگر به شکل دقیق جزئیات شکایت با ثبت رسمی کامل مشخص می‌شود. سی‌دی پراجکت اوایل سال جاری میلادی گفت که در دادگاه به‌شدت از خود دفاع خواهد کرد. شاکی‌های پرونده در حقیقت سرمایه‌گذارهایی هستند که به خاطر وضعیت فنی بازی سایبرپانک 2077 و کاهش ارزش سهام سی‌دی پراجکت در دوران پس از عرضه‌ی آن، پول زیادی را از دست دادند.

پوستر بازی Cyberpunk 2077 شرکت لهستانی سی دی پراجکت

نسخه‌ی نسل ۸ بازی سایبرپانک 2077 با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم کرد. تعداد زیادی از گیمرها به باگ‌ها، عدم پایداری و فریم‌ریت بسیار پایین بازی روی کنسول‌های اصلی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان اعتراض داشتند. ماجرا انقدر عجیب شد که سونی حدودا یک هفته پس از عرضه‌ی سایبرپانک 2077، محصول سی‌دی پراجکت را از فروشگاه دیجیتالی پلی استیشن حذف کرد و حتی بعد از این همه آپدیت که حداقل وضعیت بازی را نسبت به روز عرضه بهتر کرده‌اند، هنوز آن را به پلی استیشن استور بازنگردانده است. هرچند به عقیده‌ی سی‌دی پراجکت احتمالا به‌زودی شاهد بازگشت سایبرپانک 2077 به فروشگاه دیجیتالی پلی استیشن سونی و تاثیر مثبت آن روی افزایش مجدد فروش بازی Cyberpunk 2077 روی تمامی پلتفرم‌ها خواهیم بود.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده