// سه شنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۳

احتمال ساخت کنسول دستی توسط Valve

خالق سایت SteamDB می‌گوید در کدهای آپدیت تازه نسخه‌ی بتا استیم مواردی وجود دارند که احتمال ساخته شدن کنسولی دستی توسط ولو را قوت می‌بخشند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، پاول جاندیک، خالق وب‌سایت SteamDB (پایگاه داده استیم) در توییتی اعلام کرده که پروژه‌ای از Valve به نام Neptune که برای اولین‌بار در شهریور سال گذشته نامش مطرح شد، یک‌بار دیگر در کدهای آپدیت نسخه‌ی بتا پلتفرم استیم دیده شده است. جاندیک اما می‌گوید این‌بار درکنار نام پروژه‌ی نپتون، عباراتی مانند SteamPal (ترجمه‌ی تحت‌اللفظی: رفیق استیمی) و SteamPal Games نیز در این کدها دیده می‌شود. او همچنین اشاره می‌کند که در کدهای مذکور ارجاعاتی به‌نوعی منو دسترسی سریع و منوی روشن و خاموش کردن و مدیریت باتری داده شده است.

علاوه‌براین‌ها، در برخی رشته‌های این کدها به مواردی مانند اعلان برای خالی شدن باتری، گزینه‌هایی برای روشن و خاموش کردن بلوتوث و حالت هواپیما و گزینه‌هایی برای ری‌استارت، شات ‌داون و موارد مشابه اشاره شده است. جاندیک اعتقاد دارد که این اراجاعات همگی به پروژه‌ی نپتون ولو ربط دارند. او نتیجه‌گیری می‌کند که ولو احتمالا در حال ساخت یک کنسول دستی است. البته باتوجه‌به مواردی که در کدهای آپدیت بتا استیم دیده شده، می‌توان گفت چنین ایده‌ای آن‌چنان دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد؛ چراکه تمام آن‌ها درواقع گزینه‌هایی هستند که می‌توان در یک کنسول دستی یا هر نوع دستگاه قابل حملی پیدا کرد.

این خبر را درواقع می‌توان به خبر دیگری ربط داد که چندی پیش از گیب نیوئل، رئیس ولو منتشر شده بود. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، می‌دانید که اخیرا ویدیویی از نیوئل در سالن اجتماعات یک دبیرستان منتشر شده بود که او را در حال پاسخ به سؤال یکی از دانش‌آموزان نشان می‌داد. در این ویدیو دانش‌آموز مذکور از نیوئل می‌پرسد که آیا بازی‌های استیم برای کنسول‌ها هم منتشر خواهد شد؟ که رئیس ولو در جواب می‌گوید: «تا آخر امسال احتمالا جواب سوالت را خواهی گرفت و احتمالا این جواب چیزی نخواهد بود که انتظارش را داری.»

کانسپتی از کنسول دستی احتمالی شرکت Valve

وقتی ارجاعات تازه در کدهای آپدیت بتا استیم درکنار پاسخ نیوئل گذاشته می‌شوند، شاید بتوان گفت احتمال ساخت یک کنسول دستی مخصوص ولو که بازی‌های استیم روی آن اجرا می‌شود، خیلی هم کم نیست. این اولین‌بار نیست که ولو وارد حوزه‌ی تولید سخت‌افزار می‌شود. آن‌ها محصولاتی مانند Steam Link، هدست واقعیت مجازی Valve Index، کنترلر استیم و Steam Machine در مقاطع مختلف وارد بازار کرده‌اند که این آخری نوعی کامپیوتر گیمینگ ازپیش‌ساخته‌شده بود که با سیستم‌عامل SteamOS کار می‌کرد.

البته این را هم باید درنظر گرفت که این‌ها تماما گمانه‌زنی است و نمی‌توان با قطعیت در این مورد نظر دارد و ممکن است ولو هیچ برنامه‌ای برای ساخت کنسول قابل حمل نداشته باشد. به‌هر‌حال، به‌نظر می‌رسد برای دریافت پاسخ قطعی باید اخبار مربوط‌به ولو را تا پایان سال ۲۰۲۱ دنبال کنیم.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ آیا فکر می‌کنید ولو قصد دارد کنسول دستی اختصاصی خود را تولید کند؟ گمانه‌زنی‌های خود را با ما مطرح کنید.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده