نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۰

مایکروسافت حالا رسماً ناشر بازی‌ های آینده The Outer Worlds است

Private Division با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرده که مسئولیت انتشار بازی‌های آینده مجموعه Outer Worlds برعهده مایکروسافت بوده و Take-Two این امتیاز را به‌طور کامل واگذار کرده است.

مایکروسافت رسماً حق نشر بازی‌های آینده مجموعه The Outer Worlds را از آن خود کرده است. پیش از این، شرکت Private Division از زیرمجموعه Take-Two Interactive این امتیاز را در اختیار داشت. این خبر یک روز بعد از اظهارات رئیس شرکت Take-Two مبنی بر تعهد کامل این شرکت به مجموعه‌ی Outer Worlds منتشر می‌شود.

استراس زلنیک (Strauss Zelnick) مدیرعامل شرکت Take-Two Interactive در جریان گزارش مالی اخیر خود از عملکرد این شرکت در سه‌ماهه چهارم سال مال ۲۰۲۱، تأیید کرده که بازی The Outer Worlds از زمان انتشار در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ بیش از ۳ میلیون نسخه را به فروش رسانده است. کارل اسلاتوف (Karl Slatoff) رئیس شرکت تیک تو نیز در ادامه به سؤالاتی درباره بازی اکشن و نقش آفرینی Obsidian Entertainment پاسخ داده است. وی از اینکه بخشی از تیم توسعه‌دهندگان The Outer Worlds بوده اظهار خوشحالی کرده و اعلام می‌کند که برای آینده‌ی این مجموعه بسیار هیجان زده است.

The Outer Worlds

اسلاتوف در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید:

«ما در تمامی تصمیماتی که برای آینده‌ی این مجموعه گرفته خواهد شد شرکت داریم و از این بابت احساسی خوبی داریم. ما معتقدیم که این بازی همچنان درحال ایجاد جامعه‌ی مخاطبان خود است و هنوز زمان زیادی از طول عمر آن باقی مانده است. در آینده خواهیم دید که سرنوشت این بازی به چه ترتیبی رقم خواهد خورد. اما چیزی که هم‌اکنون از آن اطمینان داریم، افق دیدگاه بلندمدت ما برای توسعه‌ی این مجموعه و رضایت کامل ما از نتایج عملکرد آن است.»

اظهارات رئیس Take-Two درباره نقش داشتن این شرکت در تصمیمات آینده‌ی بازی‌ The Outer Worlds به‌دلیل قطعی شدن قرارداد خرید آبسیدین توسط مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ مطرح شده و طوری به نظر می‌رسد که انگار این شرکت حق انتشار بازی‌های آینده این سری را برای خود حفظ کرده است. اما شرکت Private Division بعد از این صحبت‌ها اقدام به شفاف سازی درباره ابهامات ایجاد شده کرده و در بیانیه‌ای که ازطریق وبسایت Gamasutra منتشر کرده می‌نویسد: «این شرکت همچنان به پشتیبانی از بازی The Outer Worlds سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داد اما آبسیدین و مایکروسافت مسئولیت بازی‌های آینده این مجموعه را برعهده خواهند داشت.»

The Outer Worlds

در بخشی از این بیانیه نوشته شده:

«Private Division همچنان به پشتیبانی و بازاریابی بازی The Outer Worlds شامل عرضه بسته الحاقی Murder on Eridanos برای نینتندو سوییچ ادامه می‌دهد، اما از حالا به بعد، آبسیدین و مایکروسافت مسئولیت توسعه و انتشار بازی‌های آینده این مجموعه را برعهده دارند و ما از این بابت بسیار خوشحال هستیم.»

در سایر اخبار مربوط‌به این بازی، شنیدیم که ممکن است استودیو Obsidian مشغول کار روی پروژه‌های دیگری به‌جز Avowed باشد. دانیل احمد، تحلیلگر Niko Partners، بیان کرد که این استودیو در حال بررسی ساخت دنباله‌ای برای بازی The Outer Worlds است و او همچنین افزود که این پروژه در مرحله پیش تولید قرار دارد.

مقاله‌هاي مرتبط:

در ادامه می‌توانید با مراجعه به لینک مطلب پیش رو، نقد و بررسی بازی آترورلدز در زومجی را مطالعه کنید. در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده