نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۰

بازی جدید استودیو گیرباکس برای عرضه در سال ۲۰۲۲

شرکت Take-Two در گزارش اخیر خود اعلام کرده که برای ساخت یک مجموعه بازی جدید در استودیوی Gearbox Software سازنده بازی‌های Borderlands برنامه‌ریزی می‌کند.

براساس گزارش وبسایت VGChronicle، استراس زلنیک مدیرعامل شرکت Take-Two در گزارش مالی این شرکت اعلام کرده که ۲۱ بازی جدید از استودیوهای زیرمجموعه‌ی تیک تو برای سال مالی این شرکت (تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲) برنامه‌ریزی شده است. وی در ادامه اضافه کرده که از این تعداد، چهار بازی به «هسته اصلی» آثار این شرکت تعلق داشته که دو بازی از مجموعه بازی‌های فعلی و دو مورد به آثار جدید آن‎‌ها مربوط می‌شود. علاوه براین، معلوم شد که یکی از این بازی‌ها توسط استودیوی گیرباکس سافتور ساخته خواهد شد.

کارل اسلاتوف، رئیس شرکت Take-Two نیز با اشاره به بازی‌هایی مانند Grand Theft Auto، Red Dead Redemption و Borderlands، این مجموعه را به‌عنوان آثاری با گیم‌پلی درگیر کننده تعریف کرده و بازی‌های استراتژیک و ورزشی این شرکت را نیز در این مجموعه جا می‌دهد. تیک تو در این نشست اعلام کرده که بازی Borderlands 3 سریع‌ترین نرخ فروش را در میان آثار 2K Games داشته و از زمان عرضه در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۳ میلیون نسخه را به فروش رسانده است.

یکی از شخصیت های بازی بوردرلندز 3

اوایل سال ۲۰۲۱ بود که استودیوی Gearbox با تیم توسعه‌دهندگان Embracer Group ادغام شد. هرچند 2K اعلام کرد که این اقدام تأثیری در روابط این شرکت با گیرباکس نخواهد داشت. در بیانیه 2K نوشته شده بود که «این تلفیق، تأثیری در روابط 2K با Gearbox یا وظایف ما به‌عنوان ناشر بازی‌های Borderlands و دیگر پروژه‌های این استودیو نخواهد داشت. ما همچنان علاقه‌مند به ادامه‌ی همکاری‌ها با تیم فوق‌العاده مستعد این استودیو هستیم و در آینده نیز تجربیات سرگرم کننده و جذابی را برای طرفداران بازی‌های ویدیویی در سراسر جهان ارائه خواهیم کرد.»

رندی پیچفورد، رئیس استودیو گیرباکس نیز چندی پیش اعلام کرده بود که تیم او دارد روی «بازی بزرگ بوردرلندز» کار می‌کند. استفاده‌ی رندی پیچفورد از عبارت «بازی بزرگ» (The Big One که می‌توان آن را اشاره‌ای به بازی اصلی بعدی مجموعه دانست) باعث می‌شود که عده‌ای بگویند او مشغول صحبت راجع به بوردرلندز 4 است؛ نه یک اسپین-آف بوردرلندز. جالب این‌جا است که رندی پیچفورد دقیقا در سال ۲۰۱۵ میلادی هم با عبارت The Big One به بازی بوردرلندز 3 اشاره می‌کرد. 

Take-Two در ادامه‌ی گزارش خود اولین بازی 2K در مجموعه بازی‌های ورزشی و «غیر شبیه‌سازی» NFL را یک سال به تعویق انداخته است.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده