نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۰

راه خرید ارزان‌تر ایکس باکس گیم پس آلتیمیت بسته شد

مایکروسافت در آپدیت جدید سایت پشتیبانی خود، راه دور زدن و پرداخت هزینه کمتر برای خرید اشتراک ایکس باکس گیم پس آلتیمیت ازطریق خرید اشتراک EA Play را رفع می‌کند. 

وقتی که سرویس اشتراکی EA Play سال گذشته به‌عنوان بخشی از اشتراک Game Pass Ultimate معرفی شد، کاربران متوجه یک لوپ هول یا خلاء قانونی در ساختار این سرویس شدند که ازطریق آن امکان تمدید چهارماهه‌ی سرویس گیم پس آلتیمیت ازطریق خرید یک اشتراک یک ساله‌ی EA Play به قیمت ۳۰ دلار وجود داشت. این معامله اساساً یک روزنه قانونی محسوب می‌شد، چراکه خرید یک اشتراک چهار ماهه‌ی Game Pass Ultimate عملاً دو برابر قیمت اشتراک یک ساله‌ی EA Play تمام می‌شود.

پست جدیدی که در قیمت سؤالات پرتکرار وبسایت رسمی مایکروسافت منتشر شده، تأیید می‌کند که حالا اشتراک یک ساله‌ی سرویس EA Play به دو ماه اشتراک گیم پس آلتیمیت تبدیل می‌شود. در متن این اطلاعیه نوشته شده:

«اعضای سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمیت می‌توانند کدهای سرویس EA Play را برای کنسول‌های ایکس باکس استفاده کنند. اما می‌توان به‌صورت خودکار آن را به اشتراک ایکس باکس گیم پس آلتیمیت تبدیل کرده و آن را تمدید کرد. با یک ماه اشتراک EA Play می‌توان ۱۰ روز اشتراک Game Pass Ultimate را تمدید کرد و با خرید کد یک ساله‌ی EA Play دو ماه اشتراک گیم پس آلتیمیت خواهید داشت.»

نشان سرویس ایکس باکس گیم پس

این تغییر به‌تازگی در ساختار مالی Game Pass Ultimate اعمال شده، زیرا قبلاً امکان خرید ارزان‌تر حق اشتراک این سرویس ازطریق این روزنه‌ی قانونی وجود داشت. البته این امکان همچنان برای سرویس Xbox Live Gold وجود دارد و می‌توان با خرید یک سال اشتراک Xbox Live Gold، آن را به باندل Ultimate تبدیل کرد.

سرویس Game Pass Ultimate شامل خدمات متعددی مانند EA Play، ایکس باکس لایو گلد و ایکس باکس گیم پس برای پی سی و کنسول‌های ایکس باکس است. علاوه‌بر این، یک اشتراک xCloud نیز در این بسته گنجانده شده که امکان استریم بازی‌های کنسول را روی گوشی‌های تلفن همراه و ازطریق تکنولوژی کلاود فراهم می‌کند.

هم‌اکنون امکان خرید حق اشتراک سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمیت با هزینه ۱۵ دلار در ماه وجود دارد که در سال چیزی در حدود ۱۸۰ دلار هزینه را برای کاربر به‌دنبال خواهد داشت. قبلاً ازطریق لوپ هول‌های Xbox Live Gold یا EA Play امکان خرید ارزان‌تر این سرویس وجود داشت که حالا یکی از این راه‌ها توسط مایکروسافت بسته شده است.

در سایر اخبار مرتبط با سرویس گیم پس، اظهارات اخیر بن دکر، مدیر سرویس‌های گیمینگ ایکس باکس را داشتیم که از هیجان بالای خود برای یک بازی ناشناخته و معرفی نشده‌ در یکی از استودیوهای پرشمار ایکس باکس می‌گفت. 

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع twistedvoxel
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده