// دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۷

کپکام به استفاده غیر مجاز از طراحی هیولا یک فیلمساز در بازی Resident Evil 8 متهم شد

کارگردانی هلندی اخیرا کپکام را متهم کرده که طراحی هیولای یکی از فیلم‌های ترسناک او را بی‌اجازه در بازی Resident Evil 8 استفاده کرده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، ریچارد راپورست (Richard Raaphorst)، فیلم‌سازی هلندی اخیرا طی پستی در وب‌سایت لینکدین ادعا کرده که شرکت بازی‌سازی ژاپنی کپکام طراحی یکی از هیولاهای او را در فیلم ترسناکش به نام Frankenstein’s Army محصول سال ۲۰۱۳، بدون اجازه در بازی Resident Evil 8 استفاده کرده است.

ادامه این مطلب ممکن از بخش‌هایی از گیم‌پلی بازی رزیدنت ایول ویلج برای شما فاش کند

.

.

هیولا مدنظر راپورست، Strum، یکی از باس‌های Resident Evil Village است که بازیکنان در میانه‌های داستان با او مواجه می‌شود و دارای بالا‌تنه‌ای شبیه به ملخ هواپیما است. همان‌طور که در تصویر زیر مشخص است، این باس رزیدنت ایول بی‌شباهت به هیولای فیلم ارتش فرانکنشتاین راپوست نیست.

داستان فیلم مذکور درباره‌ی سربازان روسی در جنگ ‌جهانی دوم است که به آلمان حمله می‌کنند و پس از ورود به آزمایشگاهی مخفی که توسط دانشمندی دیوانه اداره می‌شوند، مجبور می‌شوند با انواع‌و‌اقسام هیولاهایی وحشتناک دارای اجزای مکانیکی مبارزه کنند. در فیلم می‌بینیم که هیولای دارای بالاتنه‌ی شبیه به ملخ هواپیما به آتش کشیده می‌شود و نکته جالب این‌جاست که در رزیدنت ایول ویلج نیز بازیکنان باید بلای مشابه‌ای را سر باس درون بازی بیاورند.

شباهت هیولای فیلم Frankenstein’s Army با باس Resident Evil Village

راپوست می‌نویسد: «در سال ۲۰۱۳ فیلم ارتش فرانکنشتاین را کارگردانی کردم. این فیلم پر از هیولاهای متنوع است که همه را خودم طراحی کردم. حالا یکی از این هیولاها بدون کسب اجازه‌ از من در بازی رزیدنت ایول استفاده شده و حتی نامی هم بابت این استفاده از من برده نشده است.» راپوست در پایان پست مذکور ضمن به ‌اشتراک‌گذاری تصویر بالا که به‌نوعی مقایسه‌ی صحنه‌به‌صحنه‌ی هیولای فیلم خود با باس Village است، از هشتگ «سرقت ادبی» و «کپی‌رایت» استفاده می‌کند.

این در حالی است که یکی از کابران توییتر متوجه شده که طراحی چند دشمن دیگر نیز در بازی Resident Evil Village به هیولاهای فیلم ارتش فرانکنشتاین شباهت دارند. راپوست نیز در پاسخ به پست این کاربر می‌نویسد: «اوه پسر! قضیه از اون چیزی که فکر می‌کردم بدتر است. اولش عصبانی بودم، بعد حس غرور داشتم و حالا با دیدن این [پست] فقط غمگین شدم.» گفتنی است که کپکام هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده