نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۳

ویدیویی از یک بازی کمتر شناخته شده مجموعه سونیک

بازی موبایل Sonic 3DX که فقط به‌صورت محدود روی یک سری گوشی‌های موبایل در کشور ژاپن منتشر شده بود، حالا در اینترنت ظاهر شده و یک نسخه قابل بازی از آن روی شبیه‌ساز نیز در دسترس قرار گرفته است.

شکی نیست که سگا در طول تاریخ عملکرد خود بازی‌های زیادی از مجموعه‌ی سونیک (Sonic) را تولید و روانه بازار کرده است؛ دنباله‌ها و اسپین آف‌های متعددی از این مجموعه ساخته شده که از نظر منتقدان و میزان استقبال طرفداران واکنش‌های مختلفی را به‌دنبال داشتند. یکی از موفق‌ترین اسپین آف‌های مجموعه‌ی سونیک، بازی‌های ریسینگ یا مسابقه‌ای این سری بودند که به توجه به ماهیت فرز و سریع شخصیت سونیک، همخوانی خوبی با حال و هوای بازی‌های اصلی آن داشتند. باوجود اینکه بازی‌های ریسینگ مجموعه‌ی سونیک هرگز به اندازه‌ی قسمت‌های اصلی مورد توجه طرفداران قرار نگرفتند، بازی‌های زیادی از این سبک ساخته شده که یکی از آن‌ها Sonic 3DX در گوشی‌های موبایل بود.

Sonic 3DX یک بازی ریسینگ ویژه‌ی گوشی‌های موبایل بود که ازطریق سرویس Sonic Cafe منتشر شده بود. این سرویس به مدت بسیار محدود و فقط روی یک سری گوشی‌های تاشو در کشور ژاپن منتشر شده بود. کاربران برای استفاده از خدمات Sonic Cafe باید علاوه‌بر قبض تلفن همراه خود، یک مبلغ مشخص را به‌عنوان حق اشتراک به سگا می‌پرداختند. طبیعتاً این سرویس موفقیت آمیز ظاهر نشد و نهایتاً در سال ۲۰۰۷ به کار خود خاتمه داد. بعد از این اتفاق، Sonic 3DX نیز به فراموشی سپرده شده و دیگر روی دستگاه دیگری منتشر نشد.

حالا امروز ویدیویی از این بازی در اینترنت منتشر شده و یک نسخه‌ی قابل بازی از آن نیز ازطریق امولاتور قابل استفاده است. وبسایت The Gamer برای اولین‌بار این ویدیو را منتشر کرده که در ادامه می‌توانید به آن نگاهی داشته باشید. Sonic 3DX به نظر مشابه بسیاری از بازی‌های ریسر زمان خود است و شاید برای برخی جالب باشد که تاکنون به‌نوعی حفظ شده است.

دانلود از آپارات

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده