// چهار شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۶

پیوستن چند عضو سابق تیم گوگل Stadia به استودیو بازیسازی جید ریموند

به‌تازگی مشخص شد که استودیو بازی‌سازی Haven علاوه‌بر جید ریموند، چند عضو کلیدی سابق دیگر بازی‌سازی برای پلتفرم Google Stadia را هم در خود جا داده است.

چند هفته‌ی قبل جید ریموند، بازی‌ساز شناخته‌شده در بلاگ رسمی پلی استیشن اعلام کرد که به‌عنوان رئیس استودیو جدید Haven مشغول ساخت یک بازی کاملا جدید و انحصاری برای پلی استیشن 5 سونی است. در حقیقت بودجه‌ی ساخت این بازی و بخشی از هزینه‌ی تأسیس استودیو بازی‌سازی Haven توسط بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی پرداخت شد.

جید ریموند پیش از آن که گوگل تمام استودیوهای بازی‌سازی و قراردادهای ساخت بازی‌های انحصاری خود را از بین ببرد، در آن‌جا کار می‌کرد. طی هفته‌های اخیر هم مدام انسان‌های بیشتری از پلتفرم Google Stadia جدا شده‌اند. اصلا هم‌موسس استودیو Haven شخصی نیست جز سباستین پیول که یکی از اعضای ارشد تیم مدیریت پلتفرم گوگل Stadia به حساب می‌آمد. دیروز هم جان جاستیس، نائب رئیس گوگل Stadia به‌صورت رسمی شرکت گوگل را ترک کرد.

کوری مِی، رئیس سابق بخش سرویس‌های آنلاین خلاقانه و عرضه‌ی بازی‌های گوگل Stadia نیز اکنون داخل استودیو Haven کار می‌کند. جاناتان دنکاف، اروان له‌روزیک، فرانسیس دنانکرت و پیر مارک-بروبه نیز چهار فرد دیگی هستند که قبلا در گوگل Stadia نقش‌های مهمی داشتد و حالا در استودیو بازی‌سازی Haven مراحل ساخت یک مجموعه بازی تازه برای پلی استیشن را جلو می‌برند.


منبع Games Industry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده