واکنش سازندگان Returnal به قابلیت سیو در جریان بازی
استودیوی هاوس مارک ازطریق حساب رسمی خود در توییتر، پاسخ کاربرانی را که خواستار اضافه شدن امکان ذخیرهسازی بازی Returnal در جریان هر راند از گیمپلی بازی بودند، داده است.
بازی جدید Returnal از استودیوی Housemarque جمعه هفتهی گذشته به همراه میانگین نمرات و نقدهای نشریات معتبر جهان منتشر شد و مطابق انتظار شاهد عملکرد بسیار خوب انحصاری جدید پلی استیشن 5 بودیم. Returnal یک بازی روگلایک در سبک شوتر سومشخص تکنفره، ترسناک و سرعتی است که سرعت و دقت گیمر را به چالش میکشد. ترس روانشناختی بازی ریترنال، بدون جامپاسکرها و فقط مبتنی بر فضاسازی و ایجاد اضطراب در گیمر طراحی شده است.
باوجود استقبال بسیار خوب و میانگین امتیازات ۸۶ این بازی در وبسایت متاکریتیک، به نظر میرسد عدم وجود یک ویژگی بهخصوص موجب شده تا بازیکنان درخواست اضافه شدن آن را در آپدیتهای آینده داشته باشند. این ویژگی، امکان ذخیره کردن در جریان بازی و پیگیری این دور در زمان دلخواه است. در حال حاضر به محض خروج شما از بازی، بهصورت خودکار یک راند جدید آغاز میشود.
البته میتوان کنسول پلی استیشن 5 را در حالت Rest Mode قرار داده و بعداً ادامهی بازی یا به اصطلاح Run را بازی کرد؛ اما این راحتترین راه برای انجام این کار نیست. حالا حساب رسمی Housemarque در توییتر، پیام جدیدی را در پاسخ به یک پست Reddit منتشر کرده که از توسعهدهندگان بازی درخواست کرده بود تا آپشنهای ذخیرهسازی را به بازی اضافه کنند. Housemarque در پاسخ به این درخواست نوشته:
صدای جامعهی کاربران را میشنویم و همهی شما را دوست داریم. درحال حاضر چیزی برای اعلام کردن وجود ندارد اما فعلاً تاجایی که میتوانید به تجربه بازی و لذت بردن از این چالش ادامه بدید.
بازی Returnal بهصورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر شده و با ارائه یک رویکرد نوآورانه در سبک روگلایک، طرفداران این سبک بازیها را هیجان زده میکند. سلین، شخصیت اصلی داستان این بازی است که بعد از هربار کشته شدن، مجدداً به سفینه فضایی خود برمیگردد تا اینبار با تغییر عناصر ریز و درشت گیمپلی بازی، مجدداً مسیر خود را از نو شروع کند. تنها راه شکستن لوپ آن است که بازیکن باسهای اصلی هر چهار زیستبوم سیاره را بهصورت کامل شکست بدهد تا بتواند خود را به منبع ارسال شدن آن سیگنال مرموز برساند. در غیر این صورت، هر مرگ شما را به نقطهی آغاز بازمیگرداند.
مقالههاي مرتبط:
- بازی Returnal | سیاره بیگانه، مرگ و زندگی دوباره
- واکنش منتقدین به بازی Returnal
این بازی از نظر مبارزات، دارای سلاحهای دوربرد و Melee مختلفی مثل کاتانا است و پس از هر بار مردن، سلاح Melee شما حذف نمیشود. همچنین وجود سیستم جاخالی دادن و طراحی محیطهای شلوغ، سبب شده تا ریترنال به یک تجربه اکشن سرعتی تبدیل شود. از نظر داستانی هم باید گفت که ریترنال روایتگر داستان سلین است که فضاپیما او در یک محیط ناشناخته رها میشود.