نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۴

شایعه: افزایش چشمگیر تولید نینتندو سوییچ تا زمان عرضه‌ کنسول جدید

براساس شایعات منتشر شده، نینتندو قصد دارد تا پایان سال جاری مالی این شرکت نزدیک به ۳۰ میلیون واحد کنسول نینتندو سوییچ را تولید کند.

کنسول نینتندو سوییچ با گذشت بیش از چهار سال از زمان آغاز عرضه به بازار، فراتر از همه‌ی انتظارات فروش می‌کند و این درحالی است که هیچ نشانه‌ای از توقف این روند دیده نمی‌شود. حالا به نظر می‌رسد که نینتندو قصد دارد تا قبل از عرضه‌ی احتمالی کنسول بعدی خود، تا جایی که امکان دارد از این بازار بهره‌مند شود. گزارش جدیدی که در تأیید شایعات قبلی منتشر شده، بیان می‌کند که این شرکت ژاپنی انتظار دارد تا با عرضه نسخه جدید کنسول سوییچ در سال جاری، به رکورد جدیدی در نرخ سودآوری شرکت دست پیدا کند.

براساس گزارش وبسایت Nikkei، نینتندو برنامه دارد تا یک مدل قوی‌تر از کنسول سوییچ را با توانایی ارائه کیفیت‌ تصویری بالاتر تا پایان سال جاری میلادی معرفی و عرضه کند. این کنسول که فعلاً با نام غیررسمی Switch Pro شناخته می‌شود، طی ماه‌های گذشته در شایعات متعددی مطرح شده و از قابلیت‌های احتمالی آن به پشتیبانی از رزولوشن 4K، پشتیبانی از تکنولوژی Nvidia DLSS، نمایشگر OLED و... اشاره شده بود.

در ادامه‌ی گزارش Nikkei نوشته شده که نینتندو قصد دارد تا پایان سال مالی خود به‌طور کلی ۳۰ میلیون واحد کنسول سوییچ را تولید کند. این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۸۰ میلیون واحد کنسول سوییچ را در سراسر جهان به فروش رسانده بود. بنابراین انتظار می‌رود که در صورت صحت نمودارهای تخمینی، این آمار تا ماه می ۲۰۲۱ از ۱۱۰ میلیون دستگاه گذشته باشد.

ایده‌ی نینتندو سوییچ پرو باتوجه به عدم تأیید منابع رسمی هنوز در حد یک شایعه است. ولی داگ باوزر، رئیس شرکت نینتندو آمریکا چند ماه پیش و در مصاحبه با وبسایت Polygon در پاسخ به سؤالی که درباره احتمال عرضه کنسول نینتندو سوییچ پرو پرسیده شده بود، با اشاره به اینکه این شرکت درحال برنامه‌ریزی برای یک تغییر قریب الوقوع در پلتفرم سوییچ است، به این شایعات دامن زده بود. 

پیش از این هم دیتا ماینرها از استفاده از یک پنل OLED به‌عنوان نمایشگر کنسول و همچنین یک پردازنده 4K Realtek که تنها امکان پشتیبانی از رزولوشن 4K در هنگام اتصال به تلویزیون را فراهم خواهد کرد به‌عنوان مشخصات احتمالی سوییچ پرو گفته بودند. 

شما می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با زومجی و کاربران آن مطرح کنید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده