نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۴

رضایت کپکام از کیفیت Resident Evil Village روی کنسول های نسل هشتم

تهیه کننده Resident Evil Village در اظهارات اخیر خود اعلام کرده که در صورت عدم دستیابی به یک کیفیت مناسب روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، کپکام تصمیم به عرضه این بازی روی این دو کنسول نمی‌گرفت.

وقتی که سال گذشته از بازی Resident Evil Village رونمایی شد، کپکام اعلام کرد که این بازی به‌صورت انحصاری برای کنسول‌های نسل جدید منتشر خواهد شد. نسخه هشتم مجموعه رزیدنت اویل در زمان معرفی یکی از معدود بازی‌هایی بود که به‌صورت cross-gen یا بین نسلی منتشر نمی‌شد؛ بااینحال بعد از انتشار چندین شایعه، کپکام تأیید کرد که این بازی برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز منتشر خواهد شد. بعد از این اتفاق، نگرانی‌هایی درباره توانایی کنسول‌های نسل هشتم برای اجرایی اثری که به‌طور ویژه برای یک سخت‌افزار قوی‌تر طراحی شده، مطرح شد. پس کپکام دقیقاً چرا چنین تصمیمی گرفته است؟

سویوشی کاندا، تهیه کننده پروژه Resident Evil Village در استودیوی کپکام در مصاحبه با وبسایت IGN به این سؤال پاسخ داده است. وی در بخشی از صحبت‌های خود اظهار داشته که اگرچه این بازی با درنظرگرفتن توانایی سخت‌افزاری کنسول‌های نسل جدید طراحی شده است، اما کپکام با رضایت از کیفیتی که با کنسول‌های PS4 و ایکس باکس وان قادر به ارائه‌ی آن بودند، چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است و در غیر این صورت، بازی برای این نسل منتشر نمی‌شد.

بازی رزیدنت اویل 8 روی PS4 Pro

«ما از همان ابتدا توسعه‌ی بازی Village را با درنظرگرفتن قابلیت‌های سخت‌افزاری نسل جدید شروع کرده بودیم؛ اما به منظور فراهم کردن دسترسی تعداد بیشتری از بازیکنان به نسخه جدید رزیدنت اویل، تصمیم گرفتیم تا آزمون و خطاهای پرشماری را به منظور ارائه‌ی یک تجربه قابل مقایسه روی کنسول‌های نسل قبل در پیش بگیریم. تا اینکه نهایتاً موفق شدیم تا یک محصول باکیفیت را برای کنسول‌های نسل هشتم نیز آماده کنیم. بنابراین اگر تحت هر شرایطی به کیفیت مدنظر خود نمی‌رسیدیم، فکر نمی‌کنم چنین تصمیمی گرفته می‌شد.»

موریماسا ساتو کارگردان رزیدنت اویل 8 نیز در ادامه اضافه می‌کند:

«اگر اختلاف زیادی در کیفیت و نرخ فریم اجرای این نسخه از بازی وجود داشت، قطعاً چیزی نبود که بتوانیم به بازیکنان ارائه کنیم، لذا تمام تلاشمان را کردیم تا محصول رضایت بخشی را برای هریک از این پلتفرم‌ها آماده کنیم.»

بازی مورد انتظار Resident Evil Village کمتر از یک هفته‌ی دیگر منتشر خواهد شد. این بازی در تاریخ ۷ می (جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پی سی و استیدیا عرضه خواهد شد. شما می‌توانید با مراجعه به لینک مطالب مقابل، در مورد دمو و شخصیت‌های شرور این بازی بیشتر بخوانید.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده