نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۵

فروش آیتم های FIFA 21 خارج از لوت باکس ها

الکترونیک آرتز برای اولین‌بار امکان خرید یک سری آیتم‌ها ظاهری را به‌صورت مستقیم و خارج از لوت باکس‌ها فراهم کرده که خبر از تغییرات احتمالی در سیستم پرداخت‌های Ultimate Team در آینده می‌دهد.

فروشگاه Ultimate Team بازی FIFA 21 امروز آپدیتی را دریافت کرده که شامل یک تب جدید Stadium با چند آیتم ظاهری از قبیل یک تم جدید برای استادیوم، تیفو و یک کیت جداگانه‌ی میزبان و مهمان است که همگی در قالب یک باندل یا به‌صورت جداگانه قابل خریداری هستند. نکته‌ی جالب توجه این است که بازیکنان می‌توانند این آیتم‌های ظاهری را مستقیماً خریداری کنند. کاری که برای اولین‌بار توسط EA صورت گرفته است. پیش از این، آیتم‌های ظاهری تنها ازطریق موفقیت در یک سری چالش‌ها یا سیستم بحث برانگیز لوت باکس‌ها در Ultimate Team قابل دریافت بودند.

بااین‌حال، همچنان یک سری مسائل در اینجا وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید. به‌عنوان مثال، بازیکنان می‌توان یک تیفو (مضامین و طرح‌های طرفداران پشت دروازه) را با پرداخت ۱۵۰ امتیاز فیفا خریداری کنند که چیزی در حدود ۱.۶۶ دلار هزینه دارد. تم استادیوم جدید ۲۰۰ امتیاز فیفا (۲.۴۲ دلار) ارزش داشته و کیت‌های مذکور نیز با ۳۰۰ امتیاز فیفا (۳.۴۵ دلار) به فروش می‌رسند. اما باندل مجموع این آیتم‌ها ۷۰۰ امتیاز فیفا قیمت گذاری شده که حدود ۸.۲۹ دلار هزینه خواهد داشت.

خرید کیت های بازی فیفا 21 خارج از لوت باکس

البته می‌توانید این آیتم‌ها را با پرداخت سکه‌های FUT نیز خریداری کنید که نوعی واحد پول درون برنامه‌ای مجموعه فیفا محسوب می‌شود. مجدداً باید توجه داشته باشید که قیمت این آیتم‌ها بیشتر از ارزش واقعی آن‌ها بوده و در هر حال این رویکردی است که EA برای فروش خارج از لوت باکس آن‌ها در نظر گرفته است. شما می‌توانید یک تیفو را با پرداخت ۱۱۵۰۰ کوین خریداری کنید. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، با درنظرگرفتن قیمت یک پک لوت باکس پرمیوم طلایی، این قیمت بسیار زیادی برای یک تیفو به شمار می‌رود. شما می‌توانید یک لوت باکس گلد را با پرداخت ۱۵۰ امتیاز فیفا یا ۷۵۰۰ کوین خریداری کنید.

کیت های میزبان و میهمان جدید فیفا 21

تم استادیوم اضافه شده نیز ۱۵۰۰۰ واحد FUT Coin هزینه در پی خواهد داشت و یکی از کیت‌های جدید هم به قیمت ۲۵ هزار FUT Coin به فروش می‌رسد. باندل کامل این آیتم‌ها با قیمت بسیار بالای ۶۰ هزار FUT Coin به فروش می‌رسد که حتی بالاتر از یک پک پرمیوم بازیکن یا ۴۵ هزار کوین یا ۶۰۰ امتیاز فیفا است. توجه داشته باشید که این باندل تنها چهار آیتم تیفو، تم استادیوم و دو کیت میزبان و میهمان را شامل می‌شود که آیتم‌های چندان جذابی هم محسوب نمی‌شوند.

پک استادیوم قابل خرید فیفا 21

از طرفی، آیتم‌های استادیومی بازی‌های فیفا در بازار نقل و انتقالات بازی قابل فروش بوده و می‌تواند از این طریق مشاهده کرد که ارزش واقعی آن‌ها در میان بازیکنان به چه شکل است. شاید خنده دار به نظر برسد اما همن الان هم این آیتم‌ها با قیمت‌های پایین‌تری از نرخ EA درحال فروخته شدن هستند. مثلاً در تصویر زیر می‌توانید یک پیشنهاد ۷۶۰۰ کوینی را برای تم استادیومی که EA قیمت ۱۵ هزار کوین را برای آن درنظر گرفته ملاحظه کنید.

تم استادیوم فیفا 21 در فروشگاه نق و انتقالات

کاربران، تیفوی موجود در این باندل را فقط با قیمت ۵۶۰۰ کوین می‌فروشند که کمتر از نیمی از قیمت تعیین شده‌ی EA است:

فروش تیفو جدید فیفا 21 در فروشگاه نقل و انتقالات

ضمن اینکه کیت‌های عرضه شده نیز چند هزار FUT کوین کمتر از قیمت EA فروخته می‌شوند:

فروش کیت های جدید فیفا 21 در فروشگاه نقل و انتقالات

نکته‌ی قابل‌توجه دیگر این است که شما می‌توانید از میان پک استادیوم یا باندل این آیتم‌ها تنها یک مورد را از FUT Store خریداری کنید و در صورت خرید پک یا باندل مذکور، دیگر در فروشگاه برای شما نمایش داده نخواهد شد. ضمن اینکه اگر یکی از آیتم‌های استادیومی را خریداری کرده و بعداً باندل را نیز تهیه کنید، دو عدد از آن آیتم به‌خصوص به موجودی شما اضافه خواهد شد. این اتفاق در حالتی که شما یکی از این آیتم‌های ظاهری را از فروشگاه نقل و انتقالات خریداری کرده و همان آیتم را از فروشگاه FUT Store نیز تهیه کنید، مجدداً اتفاق می‌افتد.

در هر حال، باوجود ایرادات و ابهاماتی که در نحوه‌ی اجرای این تصمیم دیده می‌شود، این اقدام پیشرفت خوبی برای FIFA و EA به شمار می‌رود. در شرایطی الکترونیک آرتز تحت فشار شدیدی از سوی مراجع دولتی و سازمان‌هایی است که به مقابله با لوت باکس‌ها پرداخته و این سیستم را «استثمارگر و مشابه قمار» توصیف می‌کنند، به نظر می‌رسد که این شرکت به فکر اصلاحاتی در سیستم بازی‌های خود افتاده است.

هفته‌ی گذشته بود که بعد از انتشار یک سری اسناد و مدارک داخلی EA مبنی بر هدایت بازیکنان به سمت هزینه کردن در لوت باکس‌ها، این شرکت هرگونه اجبار برای صرف هزینه توسط بازیکنان در بازی‌های فیفا را انکار کرد.

EA در وبسایت خود تشریح کرده که این پک‌ها و باندل‌های قابل خرید مستقیم توسط بازیکنان، برای مدت محدودی در دسترس قرار داشته ولی بعدها و در بازه‌های مختلفی مجدداً در FUT Store قرار خواهند گرفت. لذا به نظر می‌رسد که آیتم‌ها ظاهری و قابل خرید بیشتری در راه خواهد بود.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده