نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۸

اتمام پیش فروش پلی استیشن 5 طی ۲۰ دقیقه در چین

سونی در گزارش زنده خود از پیش‌فروش پلی استیشن 5 در چین، اعلام کرده که موجودی اختصاص یافت این شرکت تنها در عرض ۲۰ دقیقه به اتمام رسیده است.

براساس اعلام سونی در جریان استریم زنده این شرکت در ابتدای این هفته، موجودی پیش سفارش کنسول‌های پلی استیشن 5 در کشور چین، تنها در عرض ۲۰ دقیقه به فروش رفته است. این کنسول‌ها که قرار است در تاریخ ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) در اختیار خریداران قرار داده شوند، به همراه بازی‌های Genshin Impact، Sackboy: A Big Adventure و  Ratchet & Clank: Rift Apart در زمان عرضه در دسترس قرار خواهند گرفت. با اینحال وبسایت نیکوپارتنرز اعلام کرده که فعلاً فقط بازی Genshin Impact لایسنس عرضه در چین را دریافت کرده است.

تاکنون سونی برای عرضه ۵۰ هزار کنسول پلی استیشن 5 در این منطقه متعهد شده اما با محدودیت‌های عرضه در سراسر جهان، بالاتر بودن حجم تقاضا نسبت به میزان عرضه در این کشور نیز تقریباً قطعی است. سونی هشدار داده که با وجود رکوردشکنی کنسول‌های نسل جدید در میزان فروش نسبت به PS4، این وضعیت حداقل در آینده نزدیک بهبود نخواهد یافت.

جعبه کنسول های پلی استیشن 5 و نسخه دیجیتال

البته که بازار کنسول‌های بازی در کشور چین به‌دلیل برخی عوامل خاص مثل مقررات بسیار قوی این کشور، همچنان نسبت به اکثر کشورهای جهان وضعیت به مراتب بهتری دارد. نینتندو سوییچ به‌عنوان دیگر کنسول ژاپنی عرضه شده در این کشور، فروش بسیار موفقیت آمیزی را تجربه کرده و سونی هم در تلاش است تا با توسعه هدفمند پروژه‌های مخصوصی مثل China Hero به فرهنگسازی در بازار این کشور بپردازد. این شرکت اهداف خود را با کنسول PS4 نیز دنبال کرده و با نگاه به تقاضای اولیه‌ی مردم نسبت به کنسول جدید سونی، به نظر می‌رسد که فعالیت‌های آن‌ها در مسیر درستی قرار دارد.

هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی قبل از شروع عرضه پلی استیشن 5 به بازار، از هدفگذاری این شرکت برای فروش بیش از ۱۰۰ میلیون واحد از این کنسول خبر داده بود. براساس گفته‌های توتوکی، آن‌ها قصد دارند تا در بلند‌مدت، میزان فروش ۱۰۰ میلیونی پلی استیشن 4 را نیز پشت‌سر بگذارند. کنسول پلی استیشن 4 شش سال بعد از عرضه‌‌اش در سال ۲۰۱۳ توانست ۱۰۰ میلیون واحد بفروشد.

کنترلر دوال سنس PS5

این درحالی است که براساس گزارش مالی سه‌ماهه اخیر این شرکت، پلی استیشن 5 تا انتهای ماه مارس میلادی (اوایل فروردین ماه) ۷.۸ میلیون دستگاه را به فروش رسانده است. همچنین در ادامه مشخص شده که تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس هم به ۴۷.۶ میلیون نفر رسیده و رشد ۱۴.۷ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است. در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده