// جمعه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۰

احتمال ساخت یک بازی فانتزی توسط سازندگان هیتمن برای ایکس باکس

گزارش‌هایی منتشر شده‌اند که خبر از کار استودیو بازی‌سازی IO Interactive و تیم ایکس باکس مایکروسافت روی یک بازی فانتزی می‌دهند.

رسانه‌ی ویندوز سنترال گزارش داد که استودیو IO Interactive در مراحل اولیه‌ی همکاری با مایکروسافت به هدف ساخت یک بازی فانتزی برای ایکس باکس است. در حقیقت جز کوردن ادعا می‌کند که مایکروسافت تحت برند Xbox Game Studios قصد همکاری با چند استودیو بازی‌سازی را دارد و یکی از آن‌ها قرار است بازی جدیدی از IO Interactive باشد؛ یک بازی فانتزی با حضور اژدهایان.

استودیو بازی‌سازی IO Interactive به شکل مستقل فعالیت می‌کند و در دوران ۲۳ساله‌ی فعالیت خود تا به امروز فقط روی مجموعه بازی هیتمن، بازی Freedom Fighters، بازی Mini Ninjas و دو بازی Kane & Lynch کار کرده است. اکنون مطابق اطلاعات رسمی استودیو IO Interactive مراحل ساخت بازی جیمز باند/007 جدید را جلو می‌برد. رسانه‌ی یوروگیمر می‌نویسد: «منابع ما هم صحبت‌هایی در رابطه با بازی فانتزی AAA و اژدهادار جدید IO Interactive شنیده‌اند. گفته می‌شود که بازی شامل یک جهان قرون وسطایی بزرگ می‌شود و البته سال‌ها تا عرضه‌ی آن زمان باقی مانده است. زیرا در مراحل بسیار اولیه تولید قرار دارد».

مطابق شایعات قرار است این پروژه یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین با حضور اژدهایان باشد

ویندوز سنترال می‌گوید که اسم رمز پروژه‌ی مورد بحث Project Dragon است و قرار است RPG و دارای اِلِمان‌های آنلاین فراوان باشد. کوردن باور دارد که اصلا به همین دلیل شعبه‌ی سوئد IO Interactive سراغ استخدام سازندگان بازی‌های مولتی‌پلیر رفت. Klobrille در توئیتر می‌نویسد که این پروژه یک بازی نقش‌آفرینی فانتزی است که به‌صورت اختصاصی برای ایکس باکس ساخته می‌شود.

باتوجه‌به تأسیس شعبه‌ی بارسلونا استودیو IO Interactive احتمال دارد که در زمان عرضه‌ی بازی جیمز باند جدید، تعداد کارمندهای شرکت به ۴۰۰ نفر برسد و سازندگان طی سال‌ها موفق به عرضه‌ی سه‌گانه 007 شوند. در همین حین رئیس شرکت IO Interactive مدتی قبل گفت: «ما علاوه‌بر هیتمن و جیمز باند، یک جهان دیگر هم داریم که مشغول کار روی آن هستیم؛ مقداری متفاوت با دو مورد دیگر است و به آن عشق می‌ورزیم. پروژه‌ای است که اعضای مرکزی استودیو که از سال‌ها قبل این‌جا کار می‌کردند، مدت‌ها رویای ساخت آن را داشتند».

شرکت IO Interactive اکنون سه استودیو بازی‌سازی دارد و می‌خواهد علاوه‌بر انتشار بازی‌های خود، سراغ عرضه‌ی بازی‌های استودیوهای دیگر هم برود. اما رئیس استودیو گفته بود که شاید برخی از بازی‌های آن‌ها در آینده را هم شرکت‌های ناشر غیر از خود IO Interactive به بازار برسانند. پس باتوجه‌به شایعات مورد بحث ممکن است یکی از بازی‌های مدنظر او همین بازی فانتزی اختصاصی بوده باشد که تحت برند Xbox Game Studios به‌دست گیمرها می‌رسد.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده