نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۲

تامین بیشتر درآمد بازی فورتنایت از کنسول پلی‌ استیشن 4

اسناد دادگاه اپیک گیمز و اپل نشان می‌دهد چیزی در حدود نیمی از درآمد فورتنایت در یک بازه ۱۷ ماهه از پلی استیشن 4 تأمین شده و iOS تنها ۷ درصد این میزان را در اختیار دارد.

اسنادی که پیش از برگزاری جلسه آینده دادگاه اپیک گیمز دربرابر اپل منتشر شده، نشان می‌دهد که بخش اعظم درآمدهای اپیک از بازی بتل رویال فورتنایت در مدت ۱۷ ماهه منتهی به حذف این بازی از فروشگاه اپ استور در سال ۲۰۲۰، از نسخه پلی استیشن 4 این بازی تأمین شده است. دادخواست حقوقی اپیک گیمز علیه شرکت اپل اولین‌بار در اوت سال ۲۰۲۰ خبرساز شد؛ جایی که بعد از فراهم شدن امکان پرداخت مستقیم خریدهای درون برنامه‌ای بازی Fortnite، اپل تصمیم به حذف این بازی از فروشگاه‌ رسمی خود گرفت.

به گزارش نشریه The Verge، اسنادی که به‌تازگی توسط اپیک به دادگاه حل اختلاف ارائه شده، نشان می‌دهد ۴۶.۸ درصد مجموع درآمدهای فورتنایت توسط کاربران کنسول‌های PS4 تأمین می‌شود. این میزان برای کنسول ایکس باکس وان در همین بازه ۱۷ ماهه، ۲۷.۵ درصد گزارش شده است. این درحالی است که پلتفرم iOS تنها با ۷ درصد در جایگاه پنجم قرار می‌گیرد. ۱۸.۷ درصد باقی مانده نیز بین اندروید، نینتندو سوییچ و پی سی تقسیم می‌شود.

این آمار برای کل سال ۲۰۲۰، درصد مشارکت اپل در کسب این درآمد را کمتر کرده و به ۵.۸ درصد می‌رساند. از این میزان ۲۴ درصد در اختیار ایکس باکس وان و تقریباً ۴۰ درصد آن به پلی استیشن 4 می‌رسد. این آمار، صحبت‌های اخیر دیوید نیکدل، برنامه‌نویس اپیک گیمز که گفته بود iOS همواره آخرین یا یکی مانده به آخرین (با درنظرگرفتن اندروید) پلتفرمی بوده که درآمدهای فورتنایت را تأمین کرده است. 

بازی Fortnite روی آیفون

اخیراً اعلام شده بود که نسخه iOS بازی فورتنایت در بازه دو ساله‌ی منتهی به حذف این برنامه از اپ استور، جمعاً ۷۰۰ میلیون دلار درآمدزایی کرده است. بنابراین به نظر می‌رسد که سهم ناچیز پلتفرم iOS در کسب درآمدهای فورتنایت یکی از دلایلی بوده که اپیک گیمز مایل است دادگاه مبارزه علیه اپل را تا آخر ادامه دهد. خواسته‌ی اپیک گیمز، بیشتر شدن سهم این شرکت از محل درآمدهای بازی در اکوسیستم اپل و کمتر شدن درصد استفاده این شرکت از درآمدهای فورتنایت است.

اپیک گیمز، سود ۳۰ درصدی اپل از درآمد اپلیکیشن‌های اپ استور را غیرقابل قبول توصیف کرده و این مقدار را در مقابل هزینه‌های عملیاتی آن غیرقابل مقایسه می‌داند. تیم سویینی، مدیرعامل Epic و تیم کوک، مدیرعامل اپل در میان شاهدان جلسه جدید دادگاه اپل علیه اپیک حضور خواهند داشت. این جلسه حضوری قرار است تا حدود سه هفته طول بکشد.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره به زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده