// پنجشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۰

واکنش منتقدین به بازی Returnal

ساعاتی پیش میانگین نمرات بازای Returnal منتشر شد و شاهد عملکرد بسیار خوب انحصاری جدید پلی استیشن 5 هستیم. 

روگ‌لایک یکی از سبک‌های قدیمی و محبوب در صنعت بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید. تابه‌امروز بازی‌های سرشناسی نظیر The Binding of Isaac ،Dead Cells ،Hades و حتی Children of Morta در دسترس کاربران قرار گرفته است. اکثر این بازی‌ها، به‌صورت دوبعدی یا با دوربین ایزومتریک در اختیار کاربران قرار گرفته است. 

این در حالی است که استودیو Housemarque Games، با معرفی Returnal روگ‌لایک را وارد مسیر جدیدی کرد. یک بازی شوتر سوم شخص سرعتی که از المان‌های روگ‌لایک استفاده کرده است. از نظر مبارزات، بازی دارای سلاح‌های دوربرد و Melee مختلفی مثل کاتانا است و پس از هر بار مردن، سلاح Melee شما حذف نمی‌شود. همچنین وجود سیستم جاخالی دادن و طراحی محیط‌های شلوغ، سبب شده تا ریترنال به یک تجربه اکشن سرعتی تبدیل شود.

از نظر داستانی هم Returnal روایت‌گر داستان سلین است که فضاپیما او در یک محیط ناشناخته رها می‌شود. با پیشروی در بازی، او جدا از اینکه باید راهی برای خروج پیدا کند، حقایق تاریکی را هم در مورد خودش متوجه می‌شود. ساعاتی پیش میانگین نمرات بازی Returnal منتشر شد و شاهد عملکرد بسیار خوب جدیدترین انحصاری پلی استیشن 5 هستیم. در ادامه می‌توانید بخشی از واکنش منتقدین به بازی Returnal را مطالعه و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Returnal

  • سازنده: Housemarque Games
  • ناشر: سونی
  • سبک: اکشن سوم شخص روگ لایک
  • پلتفرم: پلی استیشن 5

بیگانه‌ای با دم‌های متعدد و ماسک در Returnal

گیم اینفورمر: ۹۵ از ۱۰۰

Returnal یک کابوس بی‌رحم است که یک رویا برای بازی کردن به حساب می‌آید. بازی سرشار از لحظات ترسناک و کشفیات دلهره‌آور است. موردی که با یک کنجکاوی مهار نشدنی ترکیب شده است. اگر به این دسته از بازی‌ها علاقه‌مند هستید، تجربه‌ی ریترنال برای شما واجب است.

گیمینگ بولت: ۹۰ از ۱۰۰

Returnal یک بازی حیرت‌آور است که به‌راحتی می‌تواند لقب بهترین بازی استودیو Housemarque تابه‌امروز را از آن خود کند. همچنین یک از بهترین تجربه‌های PS5 به حساب می‌آید که به همین راحتی نمی‌توان آن را کنار زد.

گیم اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

ریترنال به‌صورت مداوم ناراحت کننده و چالش‌برانگیز است. مرموز بودن داستان و اکشن اعتیادآور آن احساسی شدید، فوری و تازه بودن را به‌وجود می‌آورد. مبارزات سریع بازی حس و حال دلهره‌آوری را ایجاد می‌کند و ازطرفی کنترلی روی آن نخواهید داشت. هرلحظه از بازی با حملات مختلفی ترکیب شده است؛ این حملات می‌تواند جاخالی دادن شما از یک لیزر بزرگ بنفش‌رنگ باشد یا اینکه متوجه یک Apollo می‌شوید که در حال تعقیب شما است. آیا برای تجربه‌ی Returnal باید آدم شجاعی باشید، بله. آیا باید خواهان مجازات باشید؟ می‌تواند کمک حال شما باشد. آن‌ها می‌گویند هرچیزی که شما را بترساند، ارزش امتحان کردن را دارد. مطمئن نیستم که این گفته همیشه درست است یا خیر، اما ریترنال یکی از مدعیان جدی این قضیه است.

دوال‌شاکرز: ۹۰ از ۱۰۰

ریترنال از همان بدو شروع بازیکن را به‌چالش می‌کشد و اعتیادآور بودن آن بازیکن را مجبور می‌کند تا پس از ناکامی بازهم به‌سراغ آن بروید.

گیمزرادار+: ۸۰ از ۱۰۰

ریترنال تاحدی می‌تواند شلوغ و بدون نظم، سخت و شاید کمی هم نامناسب برای برچسب قیمت ۷۰ دلار باشد. بااین‌حال حتی پس از کسب لحظات دلسرد کننده، با رسیدن به عمق بازی یک تجربه دلچسب و جذاب‌تر را کسب می‌کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده