// پنجشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۱

اظهارات سازندگان Returnal راجع به ریسک ساخت این بازی

مدیر ارشد اجرایی استودیوی Housemarque به‌تازگی از اینکه سونی به آن‌ها فرصت داد تا پروژه‌ای ریسکی چون Returnal را توسعه دهند، تشکر کرده است.

بازی Returnal قرار است فردا جمعه به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر شود و ایلاری کویتینن (Ilari Kuittinen)، مدیر ارشد اجرایی و یکی از موسسان استودیوی Housemarque به همین مناسبت بیانیه‌ای درباره‌ی بازی و روند توسعه‌ی آن منتشر کرده است. او در این بیانیه که در وب‌سایت استودیو منتشر شده، از سونی به این خاطر که به آن‌ها اجازه داد بازی جدید و منحصر‌به‌فردی مانند Returnal را بسازند، تشکر کرده است. در این بیانیه می‌خوانیم:

«روند توسعه‌ی بازی را تازه تمام کردیم و حالا می‌توانیم در استودیو نفس راحتی بکشیم. بااینکه چند هفته پیش خبر گلد شدن بازی را اعلام کردیم، ولی تیم ما از آن زمان تاکنون مشغول پولیش بیشتر بازی بوده است. شاید برای کسی که با روند توسعه‌ی بازی‌ها آشنا نیست و هیچ‌وقت در فرایند تحویل یک بازی به بازیکنان نقشی نداشته، باور اینکه تا دقیقه‌ی ۹۰ در حال کار روی بازی بودیم سخت باشد. همیشه موردی برای بهبود دادن، اضافه کردن یا پولیش کردن وجود دارد. فکر می‌کنم که اصلا ساخت یک بازی «بی‌نقص» غیرممکن است؛ بازی‌ای که همه‌ی اعضای تیم با خود فکر کنند هر چیزی را که آرزو داشتند در بازی محقق کرده‌اند و حالا زمان این است که آن را برای بازیکنان در سراسر جهان منتشر کنند. در همین راستا، ما یک پچ روز اول برای Returnal درنظر گرفته‌ایم تا وضعیت بازی را از آخرین باری که در دست توسعه بوده، کمی بیشتر بهبود دهیم.»

کویتینن در ادامه می‌نویسد: «زمانی‌که مراحل پیش‌تولید ریترنال را تقریبا چهار سال پیش همین موقع‌ها در مارس ۲۰۱۷ شروع کردیم، هیچ‌وقت فکر نمی‌کردیم که چنین بازی عظیمی را خواهیم ساخت. وقتی که به گذشته فکر می‌کنم، از اینکه با تنها ۵۰ نفر نیرو روی چهار پروژه‌ی متفاوت به‌طور همزمان کار می‌کردیم، حیران می‌مانم؛ پروژه‌هایی شامل Nex Machina ،Matterfall، یک بازی چندنفره که حالتی آزمایشی داشت و ما نامش را Stormdivers گذاشتیم و یک بازی کاملا جدید که مراحل پیش‌تولیدش را تازه آغاز کرده بودیم.»

کویتینن می‌افزاید: «در دورانی که ناشران بازی هر روز کم‌‌تر و کم‌تر ریسک می‌کنند، ما حقیقتا از ناشرمان سونی سپاس‌گزاریم. آن‌ها به ما این فرصت را دادند تا روی یک پروژه‌ی بسیار ریسکی کار کنیم و در تمام مراحل توسعه بسیار از ما حمایت کرده‌اند. ما به‌خاطر فرصتی که آن‌ها به ما دادند، همیشه قدردان‌شان خواهیم بود.»

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده