// سه شنبه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۸

انتشار اطلاعات بیشتر از ویژگی‌ ها و نقشه‌ های حالت جدید بازی Apex Legends

اطلاعات تازه‌ای از ویژگی‌ها، نقشه‌ها و موارد دیگر حالت جدید و سه‌به‌سه‌ Apex Legends منتشر شده است. این حالت به‌زودی قرار است همراه‌با فصل نهم بازی که Legacy نام دارد، منتشر شود.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، خبر دارید که چندروز پیش حالت جدید سه‌به‌سه‌ی بازی Apex Legends به نام Arena با انتشار تریلری معرفی شد که به‌زودی همراه‌با فصل نهم این بازی به نام Legacy منتشر می‌شود. حالت آرنا قرار است از حال‌و‌هوای بتل رویال اپیکس لجندز فاصله گرفته و یک مد سه‌به‌سه چند راندی مشابه بازی‌هایی مانند Valorant و کانتر ارائه دهد. بازیکنان در این حالت در نقشه‌ی بسیار کوچک‌تری نسبت به حالت بتل رویال با یکدیگر مبارزه می‌کنند و در هر راند تنها یک جان در اختیار دارند. در حالت Arena سه راند برای مشخص شدن پیروز میدان کافی است. بااین‌حال، اگر هیچ‌یک از تیم‌ها نتواند تیم مقابل را با اختلاف واضحی شکست دهد، تعداد راندها می‌تواند به ۹ هم برسد.

بازیکنان از همان سلاح‌ها و کاراکترهایی که در حالت اصلی بتل رویال Apex Legends در دسترس‌شان بود، در حالت Arena استفاده می‌کنند. البته آرنا مد کاملا متفاوتی نسبت به بتل رویال است و برای مثال در آن از لوت خبری نیست. به‌جای آن، بازیکنان قبل از شروع هر راند وارد مرحله‌ای برای خرید سلاح، تجهیزات و آپگرید می‌شوند. در این مرحله همچنین بازیکنان می‌توانند قابلیت‌های مختلفی برای کاراکترهای خود خریداری کنند. علاوه‌براین، در مرحله خرید قبل از شروع راند، برای اینکه قدرت کاراکترها با حالت آرنا سازگاری پیدا کند، باید برای قابلیت‌های تاکتیکال و آلتیمت آن‌ها شارژهایی خریداری کرد. این سیستم جایگزین سیستم کول‌داون (Cooldown) حالت بتل رویال شده است.

نقشه Party Crasher حالت Arena بازی Apex Legends

نقشه Party Crasher در حالت Arena

در شروع هر راند، پول رایج درون بازی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد و مانند بیشتر شوترهای تاکتیکال آنلاین، پاداش‌هایی که بازیکن با پیروزی در راندها و کیل گرفتن به‌دست آورده‌، به قدرت خرید او اضافه می‌کند. تجهیزات بازیکن در ابتدای هر راند ریست می‌شود. این کار به این خاطر انجام می‌شود که یک یا چند بازیکن بیش از حد قدرتمند نشوند و زمان هر مچ به‌طور متوسط ۱۵ دقیقه باشد.

البته بااینکه سیستم لوت به شکل کلاسیک خود در Arena وجود ندارد، ولی سطل‌های تجهیزات در سراسر نقشه پراکنده شده‌اند که حاوی آیتم‌های مصرف‌شدنی (Consumables) هستند. همچنین در سراسر نقشه پول درون بازی قرار داده شده که بازیکنان با کسب آن‌ها می‌توانند سلاح‌ها و تجهیزات بهتری در راند بعد بخرند. علاوه‌بر این، در نیمه‌های هر راند یک بسته حاوی سه اسلحه از آسمان به زمین می‌افتد. سطح کمیابی این سلاح‌ها در راندهای بالاتر بیشتر خواهد شد.

نقشه‌های Arena بیشتر از اینکه به بازی‌هایی مانند کانتر شباهت داشته باشد، در سبک خود Apex Legends طراحی شده است. همچنین با اینکه نقشه‌های آرنا از بتل رویال کوچک‌تر است، ولی دارای فضاهای باز است و هر ناحیه‌ی نقشه نام مختص به خود را دارد. نکته‌ی دیگر این است که در حالت Arena حلقه‌ی تنگ‌شونده‌ی معروف بازی‌های بتل رویال همچنان وجود دارد و ماندن در داخل آن بسیار مهم است.

نقشه Phaserunner حالت Arena بازی Apex Legends

نقشه Phaserunner در حالت Arena

حالت Arena در ابتدای عرضه‌اش دارای دو نقشه خواهد بود؛ Party Crasher، محیطی شهری در شب با حال‌و‌هوای نئونی که یک سفینه‌ی فضایی وسط آن سقوط کرده و Phaserunner، محیطی بازتر با دارودرخت است که وسعت دید بیشتری را نسبت به نقشه‌ی قبلی دارد. البته این دو نقشه تنها برای شروع کار مد Arena است و استودیوی Respawn مشغول توسعه‌ی سه نقشه‌ی دیگر است که در هفته‌های آتی برای بازی منتشر خواهند شد. این سه نقشه درواقع بخش‌های کوچک‌تری از نقشه‌های بتل رویال Apex Legends هستند. این سه بخش شامل Artillery از نقشه Thermal Station ،Kings Canyon از نقشه Worlds End و Golden Garden از نقشه‌ی Olympus می‌شود.

حالت Arena می‌تواند شروعی باشد برای اضافه شدن حالت‌های بیشتر بازی به Apex Legends در آینده. چاد گرانیر، کارگردان بازی اخیرا در جلسه‌ی پرسش‌و‌پاسخی مطبوعاتی گفته: «ما واقعا بازی‌های شوتر خوبی می‌سازیم و [در این فکر بودیم که این مهارت را] چگونه به روش‌های دیگر [به بازیکنان] ارائه دهیم. قدم اول ما انتشار حالت Arena است. حالت‌های دیگری نیز وجود دارند که در فاز پلی‌تست به سر می‌برند. ما سعی داریم که [حالت‌های اپیکس لجندز را] بیش‌از‌پیش گسترش دهیم و فکر می‌کنم که در آینده شاهد انتشار چند مد مبتکرانه و با محدودیت زمانی خواهید بود. امیدواریم که اپیکس لجندز به چیزی بیش از یک بازی بتل رویال تبدیل شود.»

فصل نهم Apex Legends که Legacy نام دارد، در تاریخ ۴ می (۱۴ اردیبهشت) منتشر خواهد شد. در این فصل علاوه‌بر حالت Arena، شخصیت جدید Valkyrie، یک سلاح جدید، و تیروکمان Bochek به بازی اضافه خواهند شد. سلاح و کاراکتر جدید هم در حالت بتل رویال و هم در حالت آرنا در دسترس خواهند بود.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده