// پنجشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۰

پیشرفت فنی سرویس آنلاین پلی استیشن Now

شرکت سونی اعلام کرد که طی هفته‌های آینده در کشورهای مختلف و برای بازی‌های متفاوت قرارگرفته روی سرویس آنلاین پلی استیشن Now، امکان تجربه‌ی آنلاین/استریم‌محور با رزولوشن Full HD 1080P فعال می‌شود.

گیمرهای حاضر در ژاپن، آمریکا، کانادا و چند کشور قاره‌ی اروپا قابلیت اجرای بازی‌های ویدیویی به شکل آنلاین/استریم‌محور ازطریق سرویس پلی استیشن Now روی کامپیوترهای شخصی یا کنسول‌های سونی را دارند. پلی استیشن Now شامل بیشتر از ۷۰۰ بازی ویدیویی می‌شود که متعلق به پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 هستند. همه‌ی این بازی‌ها را می‌توان به شکل آنلاین/استریم‌محور بازی کرد. اما بازی‌های پلی استیشن 4 قابلیت دانلود شدن روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 برای تجربه به‌صورت آفلاین را هم دارند. هزینه‌ی اشتراک سالانه پلی استیشن Now سونی ۶۰ دلار است.

پلی استیشن Now سونی حالا قابلیت اجرای آنلاین/استریم‌محور بازی‌ها با رزولوشن 1080P را دریافت می‌کند

بااین‌حال یکی از محدودیت‌های اجرای بازی‌ها با اینترنت در پلی استیشن Now این بود که رزولوشن روی HD 720P قفل می‌شد. اما از این به بعد تمام بازی‌هایی که قابلیت اجرا با رزولوشن Full HD 1080P را دارند، می‌توانند به‌صورت آنلاین با همین رزولوشن توسط پلی استیشن Now اجرا شوند؛ تا افرادی که از اینترنت دارای سرعت کافی برخوردار هستند، بتوانند به‌صورت آنلاین بازی‌های پلی استیشن Now را با کیفیت تصویر بالاتر تجربه کنند. جی پیترز از رسانه ورج می‌نویسد:

«من در سال گذشته نسخه‌ی پلی استیشن 3 بازی The Last of Us را از ابتدا تا انتها به شکل آنلاین با PS Now روی PS4 بازی کردم و این سرویس بدون هیچ مشکلی کار خود را انجام داد. حالا افزایش رزولوشن به 1080P برای بازی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، حکم یک پیشرفت خوب را دارد».

برای مقایسه باید به سرویس‌های دیگر اجرای آنلاین/استریم‌محور بازی‌های ویدیویی نگاه کرد. اکنون بالاترین رزولوشن پشتیبانی‌شده در ایکس باکس کلود گیمینگ و آمازون لونا هم Full HD 1080P است. اما سرویس گوگل Stadia برای برخی از بازی‌ها از اجرا با رزولوشن 4K نیز پشتیبانی می‌کند؛ فقط برای گیمرهایی که اینترنت بسیار بسیار سریعی دارند.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده