// پنجشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۲

حمایت مالی سونی از بازی های مستقل ژاپنی

گروه asobu، جامعه‌ی بازی‌سازهای مستقل در ژاپن اعلام کرد که پلی استیشن به‌صورت رسمی حامی آن‌ها شده است تا تولید بازی‌های خاص در استودیوهای مستقل این کشور با قدرت جلو برود.

اسوبو (asobu) در ژاپن روش‌های ارتباطی و حمایت از استودیوهای بازی‌سازی مستقل را فراهم می‌کند و مثلا به بعضی از این افراد خلاق، محیط‌های کاری می‌دهد. حالا برند پلی استیشن و بخش سرگرمی‌های نرم‌افزاری تعاملی سونی به‌صورت رسمی تبدیل به یکی از حامیان اصلی اسوبو شده است. صفحه‌ی رسمی asobu در توییتر می‌نویسد: «بسیار خوشحالیم که می‌توانیم اعلام کنیم پلی استیشن دارد به گروه اصلی حامی‌های رسمی اسوبو می‌پیوندد! یک نشانه‌ی واضح از اینکه بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی می‌خواهد به پشتیبانی از گسترش بازی‌های مستقل ژاپنی ادامه بدهد. از شما بسیار سپاسگزاریم».

مدتی قبل اعلام شده بود که سونی تحت مدیریت شوهی یوشیدا می‌خواهد روابط با خود با استودیوهای بازی‌سازی مستقل در سرتاسر دنیا را گسترش دهد؛ تا برخی مواقعی آثار مستقل، عجیب و نه‌چندان بزرگ را به پلی استیشن بیاورد و به تیم‌های مستقل شانس‌های بیشتری برای خلاقیت‌ورزی بدهد.

مدتی قبل باتوجه‌به ایجاد شدن تغییرات گسترده در استودیو ژاپن سونی شایعاتی مطرح شدند که می‌گفتند پلی استیشن دیگر توجهی به صنعت بازی‌سازی ژاپن و گیمرهای آن کشور نخواهد کرد. ولی نه‌تنها استودیو پالیفانی دیجیتال سونی با افزایش تعداد اعضا در ژاپن کار می‌کند و روابط پلی استیشن با شرکت‌هایی مثل کپکام و اسکوئر انیکس جدی به نظر می‌آیند، بلکه می‌بینیم بخش سرگرمی‌های تعاملی به حمایت مالی مستقیم از بازی‌سازهای مستقل ژاپنی می‌پردازد.


منبع Twitter/asobo
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده