نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۹

تجربه بازی توسط هوش مصنوعی در پتنت جدید سونی

پتنت و حق اختراع جدید سونی، یک هوش مصنوعی که می‌تواند پس از یادگیری رفتار گیمر، کنترل بازی او را برعهده گرفته و به‌جای او بخشی از بازی را انجام دهد.

شاید برای بسیاری از ما هنوز تصور این موضوع که هوش مصنوعی بتواند در بازی‌ها به‌جای ما تصمیم بگیرد و دقیقا واکنشی را که ما در آن لحظه انجام می‌دادیم انجام دهد، کمی سخت و غیرممکن به‌نظر برسد. 

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد این موضوع غیرممکن به‌زودی رنگ واقعیت به خود خواهید دید؛ چراکه حق اختراع و پتنت جدید سونی دقیقا همین موضوع را هدف خود قرار داده است. 

براساس اطلاعات منتشر شده سونی در تازه‌ترین اقدام خود، حق اختراع یک هوش مصنوعی که می‌تواند با یادگیری از گیمر در مواقعی نیز به‌جای او تصمیم بگیرد و بازی را انجام دهد ثبت کرده است. به‌طور خلاصه این AI درواقع یک هوش مصنوعی خودکاری است که می‌تواند کنترل بازی را برعهده گرفته و بعضی از کارها را از جانب گیمر انجام دهد.

این روش یک هوش مصنوعی با یک سری رفتارهای کلی را به پروفایل کاربر اختصاص می‌دهد. با گذشت زمان این هوش مصنوعی با مشاهدات خود روش بازی گیمر را متوجه می‌شود و آن را به پروفایل او اضافه می‌کند. این مسئله باعث می‌شود این AI بتواند دقیقا تصمیمات احتمالی را که کاربر در طول بازی می‌گیرد نیز اتخاذ کند. درنهایت نتیجه تمام این فرایند‌ها ایجاد یک هوش مصنوعی کاملی است که می‌تواند با روش گیمر بازی را انجام داده و در مواقع تشخیص کاربر، به‌جای او نیز بازی را انجام دهد.

این روش کاربردهای زیادی می‌تواند داشته باشد؛ در وهله اول همان‌طور که اشاره شد این هوش مصنوعی کنترل بازی را برعهده می‌گیرد و بازی در لحظات دشوار می‌تواند گیمر را کمک کند. البته درصورتیکه این هوش مصنوعی یک کار خاصی را انجام دهد، مشخص می‌شود که این کار توسط کاربر با کمک کنترل هوش مصنوعی به پایان رسیده است.

یکی دیگر از مزیت‌های جالب این پتنت، استفاده در حالت Co-Op یا چندنفره است. چنانچه در حین انجام بازی یکی از گیمرها به هر دلیلی از بازی خارج شود تا بازگشت او، این هوش مصنوعی است که می‌تواند کنترل بازی را برعهده بگیرد.

حال لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این خصوص را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده