نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۴

فروش ۴۰۰ میلیون نسخه Call of Duty از زمان انتشار اولین بازی در سال ۲۰۰۳

اکتیویژن ضمن اعلام خبر عبور تعداد بازیکنان Call of Duty: Warzone از مرز ۱۰۰ میلیون نفر، جزئیات جالبی از عملکرد بازی‌های این مجموعه در طول تاریخ عملکرد خود را ارائه کرد.

براساس آمار رسمی شرکت اکتیویژن، مجموعه بازی‌های کالاف دیوتی از زمان انتشار نسخه اورجینال این بازی در سال ۲۰۰۳ بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه از بازی‌های اصلی این سری را به فروش رسانده که عدد فوق‌العاده‌ای برای شوتر اول شخص اکتیویژن به شمار می‌رود. براین اساس، بازی‌های Call of Duty به‌طور میانگین هرساله ۲۲ میلیون نسخه را برای نزدیک به دو دهه به فروش رسانده است.

پرفروش‌ترین بازی مجموعه کال آو دیوتی نیز Call of Duty: Modern Warfare سال ۲۰۱۹ بوده که بیش از ۳۰ میلیون نسخه را تا ماه می سال ۲۰۲۰ به فروش رسانده است. Call of Duty: Modern Warfare 3 و Call of Duty: Black Ops نیز رده‌های دوم و سوم این فهرست را به خود اختصاص داده و هردو بیش از ۲۶ میلیون نسخه را فروخته‌اند.

فروش ۴۰۰ میلیونی بازی‌های Call of Duty، این مجموعه را در جمع پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ صنعت ویدیو گیم قرار می‌دهد. درواقع سری کال آف دیوتی با این آمار در رده سوم پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌های تاریخ قرار می‌گیرد. مجموعه‌ی Pokemon با ۳۸۶ میلیون نسخه در رتبه چهارم و بازی‌های Super Mario با ۳۵۰ میلیون نسخه پنجم است. Grand Theft Auto نیز با ۳۲۰ میلیون نسخه در رتبه بعدی قرار دارد. تنها بازی‌هایی که تاکنون بیش از کال آف دیوتی فروش داشته، Tetris با ۴۹۵ میلیون نسخه و مجموعه‌ی Mario با ۶۸۰ میلیون نسخه در رده‌های دوم و اول هستند. البته هیچ یک از بازی‌های کال آو دیوتی از نظر فروش یک بازی منفرد حتی قادر به نزدیک شدن به Minecraft با ۲۰۰ میلیون نسخه نخواهند بود.

بازی های Call of Duty

نکته‌ی جالت توجه دیگر این است که موفقیت مجموعه Call of Duty بیشتر با یک رویکرد کمی محقق شده است. یعنی در این مدت ۱۸ بازی اصلی از این مجموعه ساخته شده و در مجموع ۲۶ بازی CoD برای پلتفرم‌های مختلف عرضه شده است. بنابراین این مجموعه ثابت کرده که باوجود گذشت زمان زیاد و تعداد بازی‌های متعددی که در طول این سال‌ها عرضه کرده، همچنان علاقه و استقبال طرفداران را حفظ کرده است.

در سایر اخبار مرتبط با مجموعه‌ی Call of Duty، شایعه‌ی مربوط‌به احتمال عرضه نسخه جدید این سری در سال ۲۰۲۱ و در دو نسخه‌ی مختلف  برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم را داشتیم. در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده