نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۶

برای تکمیل داستان GTA 5 باید حداقل ۷۲۶ نفر را بکشید

در صورتی که تلاش کنید در محتاطانه‌ترین حالت ممکن هیچ NPC اضافی را در جریان بازی GTA V نکشید، همچنان ۷۲۶ نفر را تا انتهای بازی خواهید کشت.

اگر تجربه بازی هریک از قسمت‌های سری GTA را داشته باشید، احتمالش خیلی کم است که در طول تجربه خود کاملاً قانونمدار رفتار کرده باشید. سرعت غیرمجاز، رد کردن چراغ قرمزها و کشتن NPCها از معمولی‌ترین کارهایی است که در دنیای بازی‌های GTA جریان دارد. حالا یک بررسی جالب نشان می‌دهد که در بهترین حالت ممکن از رفتار درست بازیکنان در جریان بازی GTA 5، همچنان مجبور به کشتن ۷۲۶ کاراکتر دنیای این بازی خواهید بود.

در واقع واضح است که در بسیاری از مراحل داستان بازی GTA 5، اصلاً مأموریت شما کشتن شخص خاصی در بازی است. اما یکی از کاربران یوتیوب با نام کاربری TK-576 تلاش کرده تا کمترین خشونت ممکن برای تکمیل داستان بازی را تعیین کند. براین اساس به نظر می‌رسد که حتی در این صورت همچنان مجبور به راه انداختن یک کشتار جمعی خواهید بود.

بازیکنان در نقش سه شخصیت فرانکلین، ترور و مایکل به ترتیب ۲۹۵ و ۲۵۸ و ۱۷۲ نفر از کاراکترهای بازی را می‌کشند. باید این عدد را با وقتی که هرسه‌ی آن‌ها Devin Weston را از لبه دره به پایین پرت می‌کنند، جمع کنید. تیم Positive Gamer جمعاً ۶ ماه را صرف رسیدن به این عدد دقیق کرده‌اند. شما می‌توانید در ویدیوی که از طریق کانال یوتیوب آن‌ها منتشر شده، تک تک این Killها را به تمایز فصل‌های مختلف بازی مشاهده کنید.

شخصیت ترور در بازی GTA V

برای اینکه این تعداد در کمترین حالت ممکن حفظ شود، همواره حالت مخفی کاری به سرقت و درگیری ترجیح داده شده و از مأموریت‌هایی که منجر به شکست در بازی نمی‌شود، چشم پوشی شده است. واضح است که هیچ یک از عابران پیاده و NPCهای دنیای بازی نیز در این مسیر کشته نشده است. نکته‌ی مهم دیگری که در این خصوص باید به آن توجه کرد این است که در مرحله نهایی بازی که باید ۹۳ قتل در آن اتفاق بیافتد، یک حق انتخاب در مقابل بازیکن قرار می‌گیرد که می‌تواند این تعداد را تغییر دهد.

توجه: ادامه‌ی متن حاوی اسپویل داستان بازی است.

در این مرحله می‌توانید مایکل یا ترور را به قتل رسانده و از پایان بندی جایگزین بازی اجتناب کنید. در غیر این صورت هر سه شخصیت بازی همدست شده یک پایان بندی بسیار خشن را رقم می‌زنند. البته در GTA Online مشخص می‌شود که در واقع این همان راهی است که باید بازی را به اتمام رساند.

در پایان باید گفت که شما هم می‌توانید این کار را برای خود تست کنید. مگر اینکه منتظر GTA 6 باشید که باتوجه به برنامه ریزی انتشار نسخه نسل جدید GTA 5 برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، به نظر انتظار طولانی مدتی را در پیش خواهید داشت. ضمناً در لینک مطلب مقابل، مقاله جامعی از تمامی اطلاعات، شایعات و گمانه زنی‌هایی که تاکنون درباره GTA 6 منتشر شده جمع آوری شده که می‌توانید به آن نگاهی داشته باشید.


منبع thegamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده