نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۳

بازی های بیشتری در آینده از FPS Boost ایکس باکس پشتیبانی خواهند کرد

مجموعه بازی‌هایی که از قابلیت FPS Boost یا افزایش نرخ فریم بر ثانیه ایکس باکس سری ایکس و اس پشتیبانی می‌کنند، در آینده نزدیک گسترش پیدا خواهند کرد.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های مایکروسافت در زمینه تمرکز روی Backwards Compatibility یا پشتیبانی معکوس از بازی‌های نسل‌های گذشته، عملکرد بهتر این بازی‌ها روی کنسول‌های جدید ایکس باکس است. مکانیزم FPS Boost یا تقویت نرخ فریم بازی‌ها، یکی از قابلیت‌هایی است که منجر به اجرای روانتر بازی‌های قدیمی روی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس می‌شود. حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد به‌زودی مجموعه بازی‌های تحت پشتیبانی FPS Boost را گسترش دهد.

قابلیت FPS Boost در عمل نشان داده که می‌تواند نرخ فریم تصاویر بازی‌های قدیمی ایکس باکس را تا دو یا حتی چهاربرابر افزایش دهد. از زمان معرفی این مکانیزم، بازی‌های جدیدی به مجموعه‌ی اولیه‌ی تحت پشتیبانی آن اضافه نشده بودند. این فهرست شامل Dishonored: Definitive Edition، Fallout 4, Prey، Fallout 76 و The Elder Scrolls 5: Skyrim Special Edition می‌شود که همگی با دریافت یک آپدیت نرم‌افزاری، از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

این خبر توسط جیسون رونالد، رئیس برنامه‌ریزی ایکس باکس در مایکروسافت اعلام شده که در پاسخ به سؤالی با همین مضمون در توییتر، تنها به پاسخ کوتاه «به‌زودی» بسنده می‌کند. باتوجه به اینکه بازی‌های قبلی این فهرست تنها یک هفته بعد از معرفی FPS Boost به این ویژگی مجهز شدند، می‌توان انتظار داشت که خیلی زود این فهرست به‌روزرسانی خواهد شد.

بازی های تحت پشتیبانی FPS Boost

باتوجه به رویکرد متفاوت بازی‌های ویدیویی در ارتباط نرخ فریم تصاویر با کدهای برنامه‌نویسی توسعه‌دهندگان، FPS Boost برای همه‌ی بازی‌ها قابل استفاده نخواهد بود. اما در کل می‌توان گفت این ویژگی بسیار کاربردی و جذابی است که می‌تواند بدون نیاز به درخواست از سازندگان بازی‌ها، نسبت به بهبود عملکرد آن مؤثر واقع شود.

جیسون رونالد پیش از این گفته بود که توسعه‌دهندگان مایکروسافت در فرایند تست بازی‌هایی که از FPS Boost پشتیبانی می‌کنند، در برخی موارد کاهش رزولوشن تصاویر بازی را گزارش کردند که در نتیجه به دو برابر شدن فریم ریت بازی منجر شده است. بنابراین کاربران باید این دو موضوع را سبک سنگین کرده و در صورت تمایل از مزایای آن استفاده کنند. رونالد در ادامه‌ی این مصاحبه گفته که مایکروسافت می‌داند که برخی از کاربران ترجیح می‌دهند بازی‌های قدیمی‌تر را با رزولوشن بهتری تجربه کنند تا اینکه نرخ فریم بالاتری را دریافت کنند. به همین دلیل است که فعال یا غیرفعال بودن FPS Boost در اختیار کاربر قرار داده شده است.

بنابراین فعلاً مشخص نیست که چه بازی‌هایی به این فهرست اضافه خواهند شد. اما احتمالاً طی چند روز آینده اطلاعات بیشتری در این خصوص به‌دست ما خواهد رسید.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده