// جمعه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۴

چند شرکت به دنبال خریداری اسکوئر انیکس هستند [بروزرسانی: تکذیب شد]

در گزارش اختصاصی مؤسسه CTFN که بلومبرگ ژاپن هم آن را منتشر کرد، گفته می‌شود که چند شرکت مایل به خرید اسکوئر انیکس و تمام استودیوهای بازی‌سازی آن هستند.

بروزرسانی ساعت ۱۳:۵۴ روز ۲۷ فروردین: شرکت اسکوئر انیکس در یک بیانیه به تکذیب گزارش پرداخت. در این بیانیه می‌خوانیم: «بلومبرگ امروز گفت که چند خریدار مایل به خرید اسکوئر انیکس هستند. اما این خبر به هیچ عنوان براساس اطلاعاتی نیست که از سوی ما منتشر شده باشند. ما فروش کل شرکت یا هیچ بخشی از آن را در نظر نمی‌گیریم و اصلا پیشنهادی هم از این بابت دریافت نکردیم».

دو منبع معتبر به CTFN گزارش داده‌اند که در پشت پرده صحبت‌هایی راجع به خریداری اسکوئر انیکس جریان پیدا کرده‌اند. شرکت صاحب آثاری همچون مجموعه بازی فاینال فانتزی و مجموعه بازی Tomb Raider که مطابق آخرین گزارش یاهو فایننس، ارزشی حدودا ۷ میلیارد دلاری دارد. البته باید به یاد داشته باشید که بازی‌های ویدیویی تنها بخشی از تجارت عظیم اسکوئر انیکس را تشکیل می‌دهد و CTFN هم می‌نویسد که مشخص نیست آیا خریدار فقط به‌دنبال خرید بخش‌های ویدیوگیمی شرکت است یا می‌خواهد کل اسکوئر انیکس را تصاحب کند. ۷۲ درصد درآمد اسکوئر انیکس مربوط‌به صنعت بازی‌های ویدیویی است.

البته که بسیاری مواقع در پشت پرده چند خریدار به تصاحب یک شرکت مثل اسکوئر انیکس تمایل نشان می‌دهند و درنهایت هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اما باتوجه‌به رخدادهای پیش‌آمده در صنعت بازی‌های ویدیویی طی چندین و چند ماه اخیر، عجیب نیست که چنین گزارش‌هایی تبدیل به اخبار بازی هم می‌شوند. در هر حالت باید صبر کرد و دید که آیا در آینده خبری در این رابطه می‌شنویم یا نه.


منبع Bloomberg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده