// پنجشنبه, ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۶

اطلاعات جدید از Resident Evil 8؛ از پازل ‌های بازی تا مکانیک ‌های شکار حیوانات و ارتقا سلاح

گیم‌اینفورمر به‌تازگی اطلاعات زیاد و جالبی را از بازی مورد انتظار Resident Evil 8 ارائه داده است. آن‌ها همچنین ویدیویی با محوریت مکانیک‌های شکار و نحوه‌ی ارتقا شخصیت و سلاح‌ها منتشر کرده‌اند.

مجله‌ی گیم‌اینفورمر به‌تازگی در جدیدترین نسخه‌ی خود اطلاعات زیادی از Resident Evil Village ارائه داده است و داسک گولم، اینسایدر شناخته‌شده نکات مهم مقاله‌ی اختصاصی این نشریه را جمع‌آوری کرده و در توییتر خود منتشر کرده است.

برای مثال حالا می‌دانیم که دشمنان گرگینه‌ی بازی می‌توانند از سازه‌ها و ساختمان‌ها بالا رفته، در جاهایی پنهان شوند و بازیکن را غافلگیر کنند. همچنین کپکام در مقاله‌ی مذکور در گیم‌اینفورمر فاش کرده که بزرگ‌ترین محیط‌ها را در تاریخ مجموعه‌ی رزیدنت ایول برای Resident Evil Village  طراحی کرده است. این محیط‌ها هم شامل مکان‌های سرباز می‌شوند و هم ساختمان‌های بزرگ با طبقات و اتاق‌های متعدد که بازیکن می‌تواند در آن‌ها گشت‌و‌گذار کند. آن‌ها می‌گویند Resident Evil 8 بیشتر از هر رزیدنت ایول دیگر دارای محیط‌های عمودی (ساختمان‌های چندطبقه) است و انواع مختلفی از دشمنان درون بازی به‌طور خاص برای محیط‌های چندطبقه طراحی شده‌اند.

کپکام در مقاله‌ی جدید گیم‌اینفورمر می‌گوید پازل‌های رزیدنت ایول ویلج بهترین در این مجموعه‌ی ترسناک هستند و در بطن داستان و جهان بازی تنیده شده‌اند. پازل‌ها و معماهای ویلج قرار است نه زیاد سخت و نه زیاد آسان باشند و این حس را منتقل نمی‌کنند که به‌صورت اصطلاحا فرمالیته در بازی طراحی شده‌اند، بلکه هرکدام در عین جذاب بودن، ویژگی‌های خاص خود را دارند.

گیم پلی بازی Resident Evil Village

علاوه‌براین‌ها، مکانیک‌های گیم‌پلی جدیدی قرار است برای اولین‌بار در تاریخ رزیدنت ایول در نسخه‌ی ویلج معرفی شوند که یکی از آن‌ها شکار حیوانات و خوردن گوشت آن‎‌ها برای آپگرید شخصیت است. در Resident Evil Village انواع‌و‌اقسام حیوات پیدا می‌شود؛ از مرغ و خوک گرفته تا ماهی و قوچ. بازیکنان بیشتر به‌قصد به‌دست آوردن گوشت این حیوانات آن‌ها را شکار می‌کنند، اما در مواردی می‌توانند تخم آن‌ها یا دیگر اجزای بدن‌شان را بردارند.

بازیکن می‌تواند تمام اجزای جمع‌آوری‌شده‌ی حیوانات را نزد دوک، فروشنده‌ی درون بازی برده و او با استفاده از آن‌ها وعده‌های غذایی خاصی را آماده می‌کند که با خوردن آن‌ها می‌توان توانایی‌های مختلف کاراکتر ایتن را مانند سطح سلامتی، سرعت حرکت و قدرت بدنی ارتقا داد. گفتنی است که دوک علاوه‌بر آپگرید شخصیت، وظیفه‌ی آپگرید سلاح را هم برعهده دارد. همچنین درحالی‌که تمام سلاح‌ها دارای آپگریدهای استاندارد هستند، برخی از آن‌ها آپگریدهای اختصاصی هم دارند.

دوک، فروشنده درون بازی در Resident Evil Village

دوک، فروشنده‌ی بازی Resident Evil Village

در راستای نمایش مکانیک‌های مربوط‌به شکار و ارتقای شخصیت و سلاح‌ها، گیم‌اینفورمر ویدیویی منتشر کرده که در آن با نحوه‌ی شکار حیوانات مختلف و انواع غذاهایی که دوک برای ایتن آماده می‌کند، آشنا می‌شویم. آپگریدهایی که با خوردن وعده‌های غذایی مختلف کسب می‌شوند قرار است دائمی باشند و مثلا ایتن با خوردن یکی از آن‌ها می‌تواند میزان آسیب وارده به خود را هنگام گارد گرفتن کاهش دهد.

البته شکار حیوانات قرار نیست خالی از ریسک و خطر باشد، چراکه ایتن برای از پا درآوردن آن‌ها باید مهمات ارزشمند خود را مصرف کند. از طرفی برخی از این حیوانات به سمت ایتن حمله‌ور می‌شوند و به او آسیب وارد می‌کنند. در این ویدیو همچنین به واحد پولی Resident Evil 8 اشاره می‌شود که Lei نام دارد و با کشتن دشمنان به‌دست می‌آید. ایتن با کسب آن‌ها می‌تواند به دوک مراجعه کرده و سلاح‌هایش را با پرداخت Lei ارتقا دهد.

افزون‌براین، در گوشه‌و‌کنار جهان رزیدنت ایول ویلج گنج‌هایی پنهان وجود دارند که بازیکن می‌توان آن‌ها را با Lei معاوضه کند. در زمینه‌ی ارتقاهای خاص برای سلاح‌ها مثلا می‌توان برای شلیک دقیق‌تر یک نگه‌دارنده‌ی گونه روی اسلحه‌ی اسنایپر F2 سوار کرد یا ماشه‌ی دوم روی شات‌گان کار گذاشت. از دیگر ارتقاهای اسلحه نیز می‌توان به افزایش نرخ آتش، ظرفیت خشاب و قدرت آن‌ها اشاره کرد. شما می‌توانید این ویدیو را در ادامه تماشا کنید:

دانلود ویدیو از آپارات

Resident Evil Village در تاریخ ۷ می (۱۷ اردیبهشت) برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، گوگل استیدیا و پی سی منتشر خواهد شد. همچنین در رویداد تازه‌ی رزیدنت ایول که تا چند ساعت دیگر برگزار می‌شود، قرار است تصاویر جدیدی از گیم‌پلی این بازی مورد انتظار نمایش داده شود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی اطلاعات جدید از Resident Evil 8 چیست؟ نظرات خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده