// پنجشنبه, ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۰

پیام های مرموز اکانت توئیتر متال گیر ؛ احتمال انتشار خبر در هفته آینده

شایعات قرارگرفته در پیرامون مجموعه بازی متال گیر و در کل بازی‌های معروف شرکت ژاپنی کونامی دیگر سرسام‌آور شده‌اند. در این بین اکانت رسمی متال گیر در توئیتر، نوشته‌های مرموزی را منتشر کرد.

شاید همان‌گونه که پیام‌های رازآلود و ترسناک بازی Silent Hills PT هیدئو کوجیما می‌گفتند، نباید به اخبار اعتماد کرد! اما در هر حالت اخبار بازی طی ماه‌های اخیر بارها و بارها به مواردی همچون ساخت نسخه‌ی ریمیک بازی Metal Gear Solid توسط بلوپوینت گیمز اشاره داشته‌اند. به‌تازگی هم شایعه‌ی دیگری منتشر شد که می‌گفت شاید مایکروسافت کل مجموعه بازی Metal Gear را از کونامی بخرد. در همین حین هم کونامی مشغول چاپ ۱۰۰ها هزار دلار پول با ماشین‌های قمار و کارت‌های شانس ساخته‌شده براساس متال گیر سالید است.

در هر حالت میزان استقبال مخاطب از انواع‌واقسام شایعات نشان می‌دهد که چه‌قدر آثاری همچون مجموعه بازی Castlevania، مجموعه بازی Silent Hill و صد البته مجموعه بازی Metal Gear Solid کونامی همچنان می‌توانند توجهات تعداد بی‌شماری از گیمرها را به خود جلب کنند. حالا میان این همه شایعه، اکانت رسمی سری بازی Metal Gear در توئیتر هم جملاتی را در تعامل با برخی از بازیکنان بیان کرد که مرموز به‌نظر می‌رسند.

ماجرا از زمانی شروع شد که یک نفر به اسم تام با انتشار تصویری از بازی Metal Gear Solid 2 نوشت: «به آزمایشگاه کامپیوتر آمدم تا به همه سلام کنم. ولی هیچ‌کس این‌جا نیست. شاید به یک جلسه رفته‌اند. شاید دفعه‌ی بعد به آن‌ها سر بزنم».

سلام نظامی اسنیک در کاور بازی متال گیر سالید 3 هیدئو کوجیما

اکانت رسمی متال گیر هم این توئیت را نقل قول کرد و نوشت: «تام، ما در این رابطه صحبت کردیم. لطفا Codec (اصلی‌ترین وسیله‌ی ارتباطی بین شخصیت‌های مهم سری بازی متال گیر) خود را هر روز صبح چک کن تا در جریان جلسات جدید و تخلیه‌ی بخش‌هایی خاص از ساختمان به خاطر تهاجم ارتش‌های خصوصی قرار بگیری. ما در هفته‌ی آینده پذیرای چند نفر خواهیم بود. پس پروسه‌ی تمیز کردن منافذ را به پایان برسان و مطمئن شو که تمام پرچم‌ها به درستی به اهتزار درآمده‌اند. اما این بار به C4 دست نزن».

چرا اکانت رسمی متال گیر باید با یک اکانت پارودی که چند روز پیش ساخته شد، ناگهان انقدر ارتباط برقرار کند؟

سپس یک کاربر به شوخی از اکانت رسمی بازی پرسید: «من فکر می‌کردم در حال صحبت راجع به تشکیلات تمیزکاری ساختمان هستیم. شما چربی‌ها و کثیفی‌ها را با مواد منفجره (اشاره به C4) منفجر می‌کنید؟» و این اکانت پاسخ داد: «انفجارهای کنترل‌شده در گذشته برای جلوگیری از انواع‌واقسام نشت (Leaks) آلودگی به کار رفته‌اند». این‌جا باید دقت داشته باشید که عبارت Leaks/لیک‌ها برای توصیف اخبار لورفته و اطلاعات فاش‌شده هم به کار می‌رود.

در نتیجه عده‌ای برداشت می‌کنند که منظور از کنترل لیک‌ها با انفجار، اعلام خبر رسمی به‌صورت ناگهانی برای پایان دادن به این میزان از شایعه‌پراکنی باشد. مخصوصا باتوجه‌به این نکته که اکانت رسمی متال گیر در ادامه‌ی همین پاسخ می‌نویسد: «برای پرسش‌های بیشتر به تیم‌های PR (روابط عمومی) ما و گروه‌های بازرسی مراجعه کنید».

اسنیک در میان گل های قرمز در تصویر هنری بازی متال گیر سالید 3 هیدئو کوجیما

سومین و آخرین توئیت هم در پاسخ به تام نوشته شد: «تیم‌های روابط عمومی و La Li Lu Le Lo (عبارتی معروف در جهان متال گیر با معانی گسترده که بیشتر به میهن‌پرست‌ها اشاره دارد) در حال کار روی ارائه‌ی باورهای غلط به مخاطب و افزایش امنیت داده‌ها هستند. ما از تلاش‌های شما برای فعال نگه داشتن تشکیلات جهانی خود سپاسگزاریم. از حالا به بعد مطمئن بشوید که برای حفظ امنیت خود و سایر کارکنان، جی‌پی‌اس و سیستم ثبت اطلاعات در تصاویر گرفته‌شده را خاموش کرده‌اید».

عجیب‌ترین نکته این‌جا است که اکانت تام السن (Tom Olsen) در آوریل سال ۲۰۲۱ ساخته شده است. چرا اکانت رسمی متال گیر باید با یک اکانت جدید که هیچ دنبال‌کننده‌ی به‌خصوصی هم نداشت، به این شکل ارتباط برقرار کند؟ 


منبع Twitter/MGS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده